Site icon מקומונט לוד

מהי הדפסת תלת מימד?

בשנים האחרונות אפשר לראות ולשמוע הרבה מאד את המושג הדפסות תלת מימדיות. מה זה אומר? זה אומר הרבה מאד דברים אך זה לא ממש קרוב להדפסה כפי שהיא מוכרת כיום, זה דיו על גבי דפי נייר.

כאשר מדברים על הדפסת תלת מימד מתכוונים ליצירה של דגמים תלת מימדיים על ידי פולימרים שמונח פיסה אחרי פיסה בדיוק מירבי לכדי יצירת התוצר הסופי הרצוי. כיום אפשר לראות הדפסות תלת מימדיות בשלל תחומים ונושאים, לרבות כאלה שיכולים לקדם מחקרים והמצאה של דרכים או שיטות חדשות שבעזרתן אפשר לסייע להרבה מאד אנשים. כך למשל אפשר לראות לא מעט תוצרים תלת מימדיים בעולמות הרפואה, התעשייה ואפילו האדריכלות ובשנים האחרונות תוצרים אלה מגיעים גם לבתיהם של לקוחות פרטיים כחפצים שמיוצרים בהתאמה אישית על פי מידות אישיות והזמנה שמתאימה בדיוק לכל אחד.

איך מדפיסים בתלת מימד?

כאמור, לא מדובר באמת בהדפסה כפי שהיא מוכרת כיום אלא ביצירה של חפץ על ידי חומר פולימרי שבתחילת התהליך הוא רך וגמיש ולאחריו הוא מתקשה עד כדי שהוא חזק, עמיד ויציב. המדפסת התלת מימדית מקבלת את ההוראות מהמחשב שמחובר אליה, שבתוכנות המתקדמות שלו בוצעו התכנון והעיצוב של התוצר הסופי וההכנה מתבצעת בחימום של פיסול הפולימר או בחיתוך של רצועה ארוכה שלו על פי הגודל הדרוש. הפיסות מונחות זו על גבי זו, בעדינות רבה וברמה גבוהה של דיוק עד כדי שלבסוף מתקבל התוצר כפי שהוא תוכנן, עוצב ואפשר היה לראות אותו בהדמיות התלת מימדיות השונות. ההדפסה יכולה לארוך לא מעט זמן, כתלות במה שצריך להדפיס, בגודל וברמה של הירידה לפרטים שנדרשת מהתוצר הסופי. באתר האינטרנט של המימד הרביעי אפשר להתרשם מפרויקטים של מתנות וגם לקבל מידע רב ומגוון אודות התחום החדש יחסית הזה. כפי שאפשר להבין – כל אדם יכול למצוא את עצמו מזדקק לשירותי הדפסה תלת מימדית ולכן חשוב מאד לוודא שמקבלים מידע מהימן ועדכני ככל האפשר.

תמונה: freepik

מי מציע שירותי הדפסה תלת מימדית?

חשוב מאד לפנות אל מי שיש לו ידע וניסיון עשירים בתחום על מנת גם לקבל ממנו שירות של המלצות ומתן מידע וגם כמובן לבצע את המשימה שעומדת על הפרק. אפשר וכדאי להתרשם ממשימות דומות שבעל העסק כבר ביצע בעבר עבור לקוחות בתחום של הדפסות תלת מימדיות וכך אפשר יותר בקלות לקבל את ההחלטה בנוגע לפנייה אליו. יהיה זה מעניין ביותר לשמוע אודות התהליך, איך הוא מבוצע, אילו כלי עבודה או מכשור מקצועי לוקחים חלק בתהליך ואפשר אפילו לבדוק אפשרות של צפייה בביצוע הדפסת תלת מימד הלכה למעשה, לראות דגם שנוצר יש מאין ממש מול העיניים