Site icon מקומונט לוד

מהם הדבקים הכי פופולריים?

חיפוי אריחים, הצמדת טפטים לקירות, איחוי שברים של אגרטל, הידוק ידיות. יש כל כך הרבה שימושים לדבק עד שקשה לדמיין את החיים בלעדיו.
קיימים סוגים שונים של דבקים שכדאי להכיר לפני שבוחרים דבק לפרויקט ויש להתייחס בתהליך הבחירה לסוג התשתית, אופי היישום, התוצאה המבוקשת. אלה נבדלים זה מזה לרוב בהרכב הכימי, התגובה והחוזק.
לפניכם הכרות קצרה עם המאפיינים הייחודיים של כל אחד מהם וטיפים איך לבחור את המוצר הנכון לפי הצורך תוך הקפדה על שימוש בטוח ויעיל:


סוד האפוקסי


דבק אפוקסי נחשב למוצר רב תכליתי ומצוין למילוי סדקים ורווחים ויכול לעמוד בטמפרטורות גבוהות במיוחד. הייחוד של הפורמולה טמון בכך שהיא עמידה בפני כימיקלים רבים, אינה מתכווצת או נסדקת גם בעת הייבוש ואחרי תהליך ההדבקה אפשר לצבוע, לקדוח ואפילו לשייף את המשטח. מוצר מסוג זה יכול להתאים ליישום על מגוון רחב של תשתיות מחומרים שונים כמו אבן, שיש, קרמיקה, מתכת ופלסטיק ואפשר למצוא אותו גם בגרסאות בעלות זמן ייבוש מהיר במיוחד. 

חם, חם, מתחמם


דבק חם הוא תרמו פלסטי המתמצק על ידי קירור או במגע עם לחות ולעיתם גם עם אור VU. נהוג להכניס אותו בצורתו הגלילית לאקדחים ייעודיים עבורו שכוללים גוף חימום אשר למעשה ממיס אותו. כאשר הוא נפלט מתוך האקדח הוא עודנו חם אך תוך זמן קצר הוא מתקשה. מתאים מאוד לאיחוד משטחים לא שלמים או הוספת קישוטים דקורטיביים. 

הכל מתחיל במגע


סופר גלו הוא דבק מגע חזק ועוצמתי שמתייבש כמעט מיד ונחשב כפתרון האולטימטיבי לביצוע שפצורים ותיקונים קטנים. הוא מתייצב מהר מאוד ומגיע בצורת ג’ל או נוזל – הוא מצוין להשלמת סדקים ומרווחים והוא חזק מאוד ומתייבש ומתקבע תוך שניות ובשל כך יש לדאוג תמיד לסגור היטב ובצורה הרמטית את הבקבוקים שלהם. מתאים גם למתכת,

נפלאות האקריל


האקריליים מגיעים בדמות משחה ויכולים להתאים לתשתיות מתכת, זכוכית ועץ, הם עמידים בפני מים אך לוקח להם זמן ממושך יחסית לאחרים להתייבש. 

דבק שיש


מתאים למשטחי שיש ולרוב גם למתכת, בטון, זכוכית. הוא נחשב לחומר גמיש ובעל אטימות גבוהה ולכן מתאים גם למשטחים רטובים או סביבה ימית. ניתן לגוון אותו על ידי הוספת אבקת צבע והוא גם ניתן לצביעה לאחר סיום המלאכה. הוא יעיל גם במילוי ואיטום של חורים בשיש. הוא קיים במגוון צבעים כך שניתן להתאים אותו לצבע השיש או לצבוע כאמור בסיום, תלוי בסוג הנבחר.

יש לו שני צדדים


דבק דו צדדי יכול להתאים להצמדת מגוון פריטים כמו תמונות או פרקטים, שטיחם, אריחי PVC. מדובר בגליל ממנו מקלפים את הדבק מסירים את העטיפה של צד אחד, וניתן להשתמש בו גם על מנת לבלום זעזועים, להפחית רעש, ליצור אחידות במשטחים לא אחידים ולהפחית את הסיכון להיווצרותה של קורוזיה. 

לא מוותרים על הוראות השימוש


כדי להפיק את המיטב מהמוצר יש לקרוא היטב את הוראות ולהקפיד על כללי בטיחות כמו מרחק, משקי הגנה וכפפות, שימוש על גבי משטח יבש או רטוב להשגת התוצאה הטובה ביותר.
דבק עמיד בפני מים יתאים בד”כ לחללים הנוטים לרטיבות וכדי לשמור על מראה הרמוני אחיד ואסתטי חשוב לדאוג שהפורמולה תהיה שקופה או שניתן יהיה לצבוע ולתקן לאחר היישום.
יש לבחון גם אם לאחר מכן המשטח תקין וניתן להשתמש בו או כמה זמן יש לחכות עד שהוא יהיה תקין לשימוש ולעיתים יש להשתמש גם בציפויים שונים לשמירה על עמידות.