Site icon מקומונט לוד

מהם המאפיינים של ספר מוצלח

קרדיט - Pixabay

עולם הספרות הוא עולם מרתק בו הקורא יכול להישאב פנימה אל תוך סיפור בנושא לבחירתו לפי תחומי העניין שלו – ספר מתח עוצר נשימה שמשאיר אותו דרוך, דרמה שמעבירה אותו סערת רגשות, או אפילו ביוגרפיה מעוררת השראה. מלבד הז׳אנר הספרותי שמשמש את הקורא בבחירה הראשונית, העלילה, בין אם מדובר בפרי דמיונו של כותב הסיפור או באוסף סיפורים ועובדות מהחיים האמיתיים של גיבור הספר, היא בעלת השפעה מרכזית על החלטתו של הקורא אם לבחור באותו הספר או לא. למרות זאת, עלילה מעניינת היא אינה סוף הסיפור ולכתיבה נכונה יש דרך להעביר את הקורא מסע ולשקף את העמדות או המשלים אותם מנסה להעביר המחבר באמצעות הספר. לכן, עריכת ספרים על ידי עורך ספרותי היא בעלת חשיבות מרבית בהצלחתם, כמו גם, משפרת את הבנתו של הקורא ואת היכולת שלו להתחבר לסיפור.

כיצד משפיעה הכתיבה על הקורא

מלבד כללים ברורים כמו היעדר שגיאות כתיב או דקדוק, כתיבה נכונה מתחילה במבנה. אם בפרקים של תוכניות טלוויזיה הדגש הוא על סיום מותח בסוף כל פרק כאשר הגיבורים נתקלים בעוד ועוד תפניות לאורך הסדרה על מנת למשוך את הצופים לראות גם את הפרק הבא, בספרות, העלילה צריכה לזרום באופן טבעי ולהיבנות לאורך כל הספר. כדי לבנות את האישיות של הדמויות בעיני הקורא, המחבר מציב אותן בפני סיטואציות שונות בהן הקורא יכול ללמוד להכיר אותן, את התגובות שלהן ואת דרכי הפעולה שלהן, כמו גם להחליט לאיזו מהן הם מרגישים הכי מחוברים. כאשר מדובר בספרי פילוסופיה, העצמה, השראה ונושאים דומים, לכתיבה יש השפעה אף גדולה יותר על הקורא, כיוון שמטרתם היא בסופו של דבר, לגרום לו לשאול שאלות, לתהות ולחשוב לעומק על הנושאים המוצגים בספר. מסיבות אלו, התחום של עריכת ספרים ועבודה עם עורך ספרותי, מסייעת רבות בשמירה על קו עלילתי נכון ומאפשרת למחבר להעביר את המסר שלו בבירור דרך הספרות.

למה חשוב להיעזר בעורך ספרותי

תפקידה של העריכה הספרותית היא אינה לשנות את הסיפור כפי שהגיע לידיה, אלא לחדד, לזקק ולתמצת את כיוונו המקורי של המחבר, כמו גם לשמש כעין אובייקטיבית ומנוסה במטרה לשפר את הספר או את המאמר מבחינה רעיונות ומבחינת הביצוע. בדיוק בגלל זה, לאחר שלושה תארים מאוניברסיטת תל אביב, קורסי עריכה שונים ושנים של ניסיון בתחום, החליט ד״ר ספי קופרמן לסייע לאחרים להביא את העבודות הספרותיות שלהם לכדי שלמות ופתח את חברת Skedit. בין אם אתם זקוקים לעריכה ספרותית עבור סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות או עבור סיפור שאתם מתכננים לפרסם, חברת העריכה הספרותית Skedit, מתחייבת למחירים התחרותיים ביותר בשוק, תוך מתן שירות מעולה ותוצאה סופית מקצועית.