Site icon מקומונט לוד

מהפכת הצהרונים בלוד

 ראש העיר עו”ד יאיר רביבו  הודיע כי העירייה תסבסד 100 שקלים נוספים מעבר לתוכנית של שר האוצר לצהרונים בעיר, חסכון של 1,000 ₪ בשנה. 

בשעה טובה ולאחר עבודה מאומצת של ראש העיר עו”ד יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש הממונה על החינוך, שמחה עיריית לוד לבשר לתושבי העיר על  הפעלת תכנית “ניצנים” בלוד בשנה”ל תשע”ח.

הפעלת תכנית “ניצנים” עליה הכריז שר האוצר, משה כחלון, עוררה ציפייה רבה בקרב ההורים בלוד, משום שהיא מציעה חיסכון של ממש בהארכת יום הלימודים והעשרתו.

בעיריית לוד ערוכים ומוכנים ליישום התכנית המהווה מסגרת חינוכית משלימה תוך קביעת סטנדרט שירות ופיקוח על איכות המסגרת בסבסוד כספי, והכל בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם מנהלי בתי הספר, הגננות וועדי ההורים. הצהרונים יפעלו כבר מהשבוע הראשון לתחילת שנה”ל, תלוי במספר הנרשמים ובמוכנות הגנים ובתי הספר להתחיל בתכנית.

אפשר להיות מרוצים, צהרוני ניצנים יוצאים לדרך. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

במסגרת התכנית המהפכנית –  בלוד במיוחד, יופעלו צהרונים בגני הילדים (גני טרום) ובכיתות א’-ד’ (לעומת א’-ב’ בכל הארץ), להארכת יום הלימודים עד השעה 16:00 במשך 5 ימים בשבוע, במקום 4 ימים בשבוע שהיו נהוגים בשנים עברו במחירים מסובסדים אשר יקלו על ההורים, והיא תפעל בימי לימוד של משרד החינוך – דהיינו במשך 184 ימי לימוד בשנה.

כך למשל, בעוד שברשויות אחרות העלות עומדת על 300 ₪ לחודש, הודיע ראש העיר עו”ד יאיר רביבו כי העירייה תסבסד 100 שקלים נוספים מעבר לתוכנית של שר האוצר, חסכון של 1,000 ₪ בשנה, כך שהתשלום יעמוד על 200 ₪ לחודש בלבד – מותנה בכך שהורים המבקשים ליהנות מהשדרוג הנוסף, יירשמו את ילדיהם עד  יום חמישי, ב’ באלול, 24.8.17.

החידוש הגדול אותו מוביל ראש העיר, הוא הפעלת התוכנית גם בכיתות ג’-ד’ אשר אינן כלולות בתכנית הארצית, כך שההורים ייהנו גם בשכבת גיל זו, ממחיר מסובסד של 200 ₪ לחודש  (למקדימים להירשם כאמור). בגני החובה יישאר התשלום על סך 70 ש”ח לחודש, במסגרת יום חינוך ארוך.

יצוין כי באף מקום אחר בארץ, לא הוסיפו את כיתות ג’-ד’ לתוכנית המהפכנית אשר כוללת ארוחה חמה ומזינה (ילדים אלרגניים יצרפו הצהרת בריאות), חוגי העשרה, פעילות חברתית, סיוע בהכנת שיעורי בית בביה”ס ועוד…

ואם לא די בכך, מעיריית לוד נמסר כי לאחר החגים תיבחן האפשרות להפעיל בתשלום נוסף מסגרות עד השעה 17:00 וכן בחופשות החגים.

עוד נמסר מעיריית לוד כי הורים אשר שילמו מקדמה בעת ההרשמה לגני הילדים בסך 700 ₪, מתבקשים להגיע עם הקבלה למחלקת ההכנסות לקבלת זיכוי.

הרישום לתכנית יתבצע דרך אתר העירייה: www.lod.muni.il עד יום שני, ו’ באלול, 28.8.17. בתום הרישום יישלח לכתובת המייל אישור רישום. את התשלום ניתן לבצע באתר העירייה בכרטיס אשראי בלבד או במחלקת ההכנסות, רחוב הנשיא 2, גם ב-10 צ’קים שווים, או במזומן (ראו פרסומים בעיתונות המקומית ובאתרי העירייה באינטרנט ובפייסבוק)

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “אני שמח שגם השנה ייהנו ילדי לוד מצהרונים איכותיים במחירים מסובסדים, 5 ימים בשבוע. חשוב לנו לתת את המענה הטוב ביותר להורים ולילדים, לכן הנחתי לבצע סבסוד נוסף של העירייה, מעבר לתכנית של שר האוצר, כדי לסייע לתושבי העיר ולהורים העובדים”.