Site icon מקומונט לוד

מה ההבדל בין רמקולים מוגברים לרמקולים פאסיביים?

רמקולים מוגברים ופאסיביים הם שני סוגים של מערכות שמע שיש להם יתרונות וחסרונות משלהם. בעוד שרמקולים מוגברים דורשים מקור מתח להפקת צליל, רמקולים פאסיביים מופעלים על ידי מגבר.

הבנת ההבדל בין רמקולים מוגברים לפאסיביים

ההבדל העיקרי בין השניים הוא שרמקולים מוגברים הם פעילים, כלומר יש להם מקור כוח מובנה משלהם, בעוד שרמקולים פאסיביים זקוקים למגבר חיצוני כדי להפיק קול. רמקולים מוגברים באתר שרון רייכטר מספקים יותר שליטה על צליל הפלט, בעוד רמקולים פאסיביים מסתמכים על כוחו של המגבר כדי ליצור צליל רצוי. בנוסף, רמקולים מוגברים בדרך כלל מפיקים צליל באיכות גבוהה יותר מאשר פאסיביים.

היתרונות והחסרונות של רמקולים מוגברים ופאסיביים – מה שאתם צריכים לדעת

רמקולים מוגברים ופאסיביים הם שניים מהסוגים הפופולריים ביותר של ציוד שמע. לשניהם יתרונות וחסרונות משלהם, לכן חשוב להבין את ההבדלים ביניהם לפני ביצוע רכישה.

רמקולים מוגברים: מופעלים על ידי מגבר, שעוזר להגביר את עוצמת הקול שמפיק הרמקול. זה הופך אותם לאידיאליים לשימוש במקומות גדולים או לאירועים חיצוניים שבהם יש צורך בפלט אודיו חזק יותר. עם זאת, הם עשויים להיות יקרים לרכישה ותחזוקה ולדרוש ציוד נוסף כגון מגברים ומיקסרים.

צילום: FREEPIK

רמקולים פאסיביים: אינם דורשים שום מקור מתח חיצוני, מה שהופך אותם לזולים יותר מרמקולים מוגברים. הם גם מפיקים צליל טבעי יותר מרמקולים מוגברים בגלל היעדר אלקטרוניקה נוספת. עם זאת, הם נוטים להיות פחות חזקים ואולי אינם מתאימים למקומות גדולים יותר או לאירועים בחוץ. אומנם הם חסכוניים יותר בטווח הארוך. אך עם זאת, רמות הצליל הנמוכות שלהם עשויות להוות חיסרון אם צריך מוזיקה רועשת או דיבור באירוע או הרצאה עם הרבה משתתפים.

לפני שתשקיעו בכל אחד מסוגי מערכת הרמקולים, הקפידו לשקול את היתרונות והחסרונות, הבנת ההבדלים בין שני סוגי הרמקולים הללו יכולה לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת בכל הנוגע למערכת הקול שלכם על פי הצרכים שלכם.

השוואת רמקולים מוגברים ופאסיביים – מה לשקול לפני השקעה בטכנולוגיית אודיו

שרון רייכטר מומחה למערכות הגברה מסביר כי כאשר מדובר בקניית רמקולים מוגברים או פאסיביים, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון. לרמקולים מוגברים יש מגברים מובנים ולעתים קרובות מגיעים עם יותר תכונות מאשר עמיתיהם הפאסיביים. הם גם בדרך כלל יקרים יותר. מצד שני, רמקולים פאסיביים דורשים מגבר חיצוני ובדרך כלל הם זולים יותר מרמקולים מוגברים.

חשוב לקחת בחשבון את גודל החדר בו תשתמשו ברמקולים, כמו גם את התקציב שלכם בעת ההחלטה בין רמקולים מוגברים לפאסיביים. בנוסף, עליכם לוודא שתפוקת ההספק של המגבר שלכם תואמת את כניסת הכוח של מערכת הרמקולים שבחרתם. פעולה זו תבטיח שתקבלו ביצועי סאונד מיטביים מהציוד שלכם.

המאמר נכתב באדיבות מיוזיקאינדקס .