Site icon מקומונט לוד

מה הן הפרות של הסדרי ראייה?

קרדיט - Canva

הסדרי ראיה יכולים להיות מופרים על ידי ההורה שאינו בעל המשמורת על ידי אי התייצבות לשהייה המתוכננת או על ידי האפוטרופוס על ידי סירוב להתיר את הסדרי הראיה כפי שהחליט בית המשפט. זוגות לפעמים טועים לחשוב שאין להם מושג מה לעשות במקרה של ניכור הורי. בפועל, הורה יכול להפר את הסדרי הראייה רק לאחר שניתנה פסיקה של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני שקבע את תנאי ההסדר. במידה ובאמת יש ניכור הורי מצד אחד ההורים ישנם מספר צעדים שניתן לעשות כדי לשנות את המצב, כמו למשל, הגדלת מזונות עקב הפרדת הסדרי ראייה או בקשה לשינוי החלטה לגבי משמורת על הילדים.

הפרת הסדרי הראיה של ההורה ללא המשמורת

במצבים מסוימים, ההורה הזכאי להסדרי ראייה הוא זה שמפר את הסדרי הראיה, גם בזמן שהאפוטרופוס דורש את האינטראקציה של הילד עם ההורה המדובר. פגיעה זו מופיעה כסירוב מזדמן של ההורה לקבל את הילד, ומצדיק את מעשיו במגוון הסברים. בנוסף לפגיעה הנובעת מניתוק מערכת היחסים של הילד, הפרת הסדרי הראיה גורמת לפגיעה בהורה המשמורן, אשר נאלץ לשנות את תוכניותיו כאשר ההורה השני אינו מגיע לאסוף את הילד. אם יש הפרה מתמשכת של הסדרי הראייה, יש להגיש צו בית משפט לחייב את ההורה להתייצב בזמנים שנקבעו. אם הסדרי הראייה יופרו, ההורה המפר עלול לסבול מהשלכות כספיות משמעותיות. לדוגמה, ההורה המשמורן עשוי לדרש לשלם קנס מההורה המפר על כל הפרת הסדר השהות או אפילו להגיש תביעה למזונות להגדלת הסכום.

הפרת הסדרי ראייה מהצד של האפוטרופוס

אם ההורה האפוטרופוס מסרב למסור את הילד, או מסרב לאפשר את הסדרי הראיה, ייתכן שבנסיבות מסוימות יהיה מותר להגיש תלונה במשטרה נגד הפרת הסדרי ראיה. פסיקת בית המשפט קובעת שהילד צריך להיות עם ההורה השני, לפיכך, אי הבאת הילד להורה הנכון או החזרתו אליו נחשבת כ”חטיפה” וסוג זה של הפרה עשויה להיחשב ככזו. אין להכחיש שהמשטרה לא תפעל במהירות לפתיחת חקירה פלילית נגד ההורה, אלא אם הייתה הפרה מתמשכת ובמיוחד אם נשקפת סכנה לילד. באופן כללי, הזירה בה מתנהלים הליכים הקובעים הסדרי ראייה, ואת כל הקשור בנושא, מתנהלים בבית הדין לענייני משפחה, שם בעזרת סיוע מקצועי של עורכת הדין דניאלה יובנוביץ טויטו, בעלת ניסיון של 20 שנה בעריכת דין ובעלת תואר שני מוסמך,  תוכלו לפתור את אי ההבנות ולהגיע להסדרים הטובים ביותר עוברכם ועבור הילדים.