Site icon מקומונט לוד

 מה זה אנרגיה ירוקה?

אנרגיה ירוקה

אנרגיה ירוקה היא אנרגיה אשר אינה מזהמת את הסביבה בניגוד לשאר תהליכי הפקת האנרגיות

הקדמה

אנרגיה ירוקה מגיעה אלינו ממקורות טבעיים בלבד, כמו: שמש, רוח, גשם, שפל, צמחים וגאות. כל המשאבים הללו מתחדשים עצמאית ובאופן טבעי ואינם דורשים הליך הפקה חוזר. לכן שמה השני של אנרגיה ירוקה הוא אנרגיה מתחדשת.

ניצול מקורות האנרגיה הטבעיים עוזר לנו לשמור על הכוכב שלנו ובעזרתה של ההתקדמות הטכנולוגית אנחנו נחשפים בקצב מהיר לעוד מקורות אנרגיה מתחדשים ולשיטות של הפקת אנרגיה טבעית ולהוזלה של המערכת הסולארית, טורבינות הרוח ושאר תהליכי ההפקה. 

סוגי האנרגיה הירוקה

האנרגיה הירוקה השכיחה ביותר הינה האנרגיה הסולארית, המיוצרת על ידי תאים פוטו-וולטאים הלוכדים את אנרגיית השמש ומתרגמים אותה לחשמל. כיוון שאנרגיה זו מסתמכת על השמש שלנו, היא נחשבת למקור האנרגיה האמין ביותר. אם נתרגם את כוח הפליטה של השמש על כדור הארץ למספרים, נקבל 173 טריליון טראבייט של אנרגיה סולארית, שזה פי עשרת אלפים מצריכת החשמל של כלל האוכלוסייה בעולם. צמיחת הטכנולוגיה של המערכת הסולארית מתפתחת מהר בשנים האחרונות, היא הפכה לזולה ושמישה יותר. כל שנתיים הקיבולת עולה פי שניים והצפי לעשור הבא הוא סיפוק כל צריכת אוכלוסיית העולם באמצעות אנרגיה סולארית.

אנרגיית הרוח היא האנרגיה הקינטית האצורה ברוח, רוח היא תנועה של חלקיקי אוויר הנעים יחד בכיוון מסוים. את אנרגיה זו ניתן לרתום לביצוע מטלות שונות, בין היתר לדחיפת טורבינות ענק הלוכדות רוחות חזקות. לציר של אותן טורבינות מחובר גנרטור שממיר את הכוח הסיבובי לאנרגיה חשמלית.

אנרגיה ירוקה נוספת היא הידרו-אנרגיה, הכוח ההידרו-אלקטרי זהו כוח הנוצר באמצעות מחזור המים של כדור הארץ כולל גשמים, אידוי, גאות ושפל הנופלים דרך סכר, הליך זה מנצל את זרימת המים לסיבוב גלגל המייצר אנרגיה חשמלית. 

הגיע הזמן להתיירק!

חברת רקיע סולר מקימה מערכות סולאריות למעלה מ-12 שנים והיא מהראשונות בתחום הסולאר במדינת ישראל