Site icon מקומונט לוד

מה חשוב לדעת לגבי עבירות צווארון לבן

קרדיט - Canva

עבירות פליליות נתפסות פעמים רבות רק כעבירות אלימות או עבירות רכוש שמשולבת בהן אלימות. הדברים אינם כך. ישנן עבירות פליליות רבות שנעשות באופן שקט ומתוחכם אך אינן נתפסות כחמורות פחות, במיוחד בשנים האחרונות. הן מוגדרות בתור עבירות צווארון לבן (לעומת עבירות צווארון כחול שהן העבירות “הקלאסיות”) וכוללות למשל הונאה, זיופים, שוחד ועוד. גם מבצע העבירה בעבירות צווארון לבן אינו טיפוס העבריין שחי את עולם הפשע. פעמים רבות זהו אדם משכיל, נאור ומתורבת ובעל תפקיד בכיר או איש עסקים מצליח. עורך דין מיסים מטפל בעבירות צווארון לבן הקשורות למשל בהעלמת מס כמו אי דיווח על עסקאות, הוצאת חשבוניות פיקטיביות ועוד.

כיצד לבחור עורך דין פלילי?

כאשר אדם נקלע למצב בו הוא חשוד בעבירה, הדבר יכול להלחיץ מאוד, במיוחד אם אין לו עבר פלילי, ועוד יותר מכך, אם הוא בטוח שלא ביצע את העבירה. בחירה נכונה של עורך דין פלילי היא חשובה תמיד, אך במיוחד לאדם שמעולם לא היה במצב זה. חשוב לבחור עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בליווי וייצוג בסוג העבירה המיוחס. אם לדוגמה זהו חשד להעלמת מס, בחרו עורך דין מיסים מנוסה אשר ייצג חשודים ונאשמים בעבירות דומות. בדקו איך הסתיימו תיקים בהם ייצג, האם הצליח להביא לסגירת התיק לפני משפט. אם מדובר בהליך  כמו מחיקת רישום פלילי, בדקו שעורך הדין ביצע בהצלחה פרוצדורה זו. מעבר לפן המקצועי בחרו עורך דין שיש עימו חיבור גם בפן האישי, שאתם מרגישים איתו בנוח, שהוא משרה ביטחון וגם זמין לכל שאלה.

מה ההבדל בין רישום פלילי ורישום משטרתי?

כאשר אדם חשוד בביצוע עבירה ונפתח לו תיק, כל הנעשה לגבי תיק זה מתועד. כל עוד מדובר על שלבי חקירה או אם התיק נסגר ללא הגשת כתב אישום, מדובר על רישום משטרתי. אם זהו תיק שהוגש בו כתב אישום, מדובר כבר על רישום פלילי, זאת גם אם היה זיכוי. יש הבדל גם בין מחיקת רישום משטרתי למחיקת רישום פלילי. רישום פלילי בעבירת עוון נמחק אוטומטית לאחר התיישנות העבירה ובעבירות פשע- לאחר הגשת בקשה לכך. רישום משטרתי נשאר גם לאחר התיישנות העבירה, כולל בעבירות קלות. רק כשתיק נסגר מחוסר אשמה הוא נמחק מיידית. לכן, כאשר מעוניינים להביא למחיקת התיעוד על תיק כדאי בעזרת עורך הדין להגיש בקשה לשינוי עילת סגירת התיק מחוסר ראיות או חוסר עניין בציבור לעילת חוסר אשמה.

עו”ד רונן בנדל הוא עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בייצוג וליווי בכל סוגי העבירות וגם בהליכים שונים כמו מחיקת רישום פלילי או משטרתי. מוזמנים ליצור קשר.