Site icon מקומונט לוד

מה לעשות במקרה של ריגול תעשייתי

עסקים אוהבים לשמור את המידע העסקי שלהם לעצמם ובצדק. אנחנו לא רוצים שיקימו אותנו או שיגנבו לנו מוצרים ורעיונות שאנחנו יודעים שהם חדשניים. לפחות לא לפני שאנחנו מצליחים לבסס לעסק את המוניטין שלו. בזמנים כאלה שבהם כל חברה כמעט היא סטרט אפ חדשני יש חשיבות רבה לסודיות ולכן עובדים רבים חותמים על הסכמי סודיות ומחויבים להם. אבל אין דרך באמת לדעת אם הם שומרים על כך, במיוחד אם הם רוצים לעבור למשרה אחרת בחברה שמציעה להם יותר. לכן רק חוקר פרטי יכול לבדוק דברים כאלה שאנחנו יודעים בוודאות שהם קורים אבל מתקשים להוכיח אותם.

מה צריך לעשות במקרה של חשדות?

במקרים שבהם אנחנו חושדים שמישהו מעביר מידע או עושה אצלנו ריגול תעשייתי אנחנו חייבים לפעול בתבונה ולא לבד. רק בשיטות חוקיות ונכונות אפשר למצוא הוכחות שנוכל להיעזר בהם במשפט עתידי. אחרת, ראיות לא יהיו קבילות וחבל על המאמץ. לא תוכלו אפילו להחזיר לעצמכם חלק מההפסדים שלכם שנגרמו בגלל ריגול כזה. במקרים כאלה רק משרד חקירות מנוסה ומתמחה בתחום הזה יוכל לנהל חקירה כלכלית יעילה כדי לגלות כל מה שצריך. יש להם שיטות מעולות למצוא את דליפות של המידע ויש להם דרכים חוקיות ויצירתיות להביא את כל מה שנחוץ לכם כדי לגלות גם בדיוק מי מדליף ולמי, ואיך למנף את זה לתביעה ולהגשת תלונה במשטרה.

לא לחשוש מחקירה

יש חברות שחוששות מהמוניטין שלהן אם יתגלה שערכו חקירה כלכלית אצלן במשרדים. אלא שחשוב לדעת שיש רבים שעושים את זה גם מבלי לגלות. לא חייבים לחקור רק עובדים. אפשר גם לחקור את המועמדים החדשים לעבודה וזה אפילו נחשב ללגיטימי כדי לדעת בדיוק מי נכנס לעבוד אתכם והאם אפשר לתת בו אמון. זה נכון במיוחד אםאתם מכניסים לעבודה מישהו חדש מחברה מתחרה שעבר אליכם, ואתם רוצים לדעת בדיוק עד כמה הוא נאמן ויודע לשמור על המידע הסודי שלכם אצלו ורק למטרות עבודה. רצוי לתת את העבודה למי שמתמחה בכך בדיסקרטיות ובמקצועיות וזה יכול להשתלם לכם לטווח הרחוק.