Site icon מקומונט לוד

מה עושה עורך דין לדיני עבודה?

עורך דין ביטוח לאומי נכות כללית
yuvalor-law.com

עורך דין לדיני עבודה פועל בתחומים רבים, הכוללים את זכויות העובדים וגם את זכויות המעסיקים. את החובות שלהם אחד כלפי השני, חוזה העבודה שלהם, פיטורי עובדים ועוד. אלה נושאים המקבלים חשיבות עלינה במדינת ישראל ולכן הם נידונים רק בבית הדין לענייני עבודה שנועד בעצמו לעסוק רק בתחומים של עבודה ותעסוקה.

מה עושה עורך דין נזיקין?

השאלה הנשאלת בנזיקין היא האם גרימת הנזק אכן מוטלת על כתפיו של הפוגע ומהו היקף הפיצוי שעליו לשלם לנפגע. זאת נשמעת כמו סוגיה פשוטה אך בעצם היא לא פשוטה כלל, כיוון שמדובר במלאכה מסובכת שמשפיעים עליה דינים שונים, פסיקות ותקדימים משפטיים ודורשת עורכי דין נזיקין שידעו לעשות את העבודה.

עורך דין לנזיקין מלווה את הלקוח במסגרת של תביעות ביטוח ונזיקין, משלב קביעת האסטרטגיה כיצד לפעול מול המערכת כדי להגיע לתוצאה הרצויה ועד לסיום התהליך. עורך דין נזיקין כותב על הטעות שנעשתה וחוות הדעת על המקרה, מנהל את ההוכחות שיש להגיש, מנהל את ההופעה בבית המשפט ומלווה תהליך של גישור וערעור על התוצאה. הוא עובד עם מומחים – רופאים בכירים.

מה עושה עורך דין ביטוח לאומי נכות כללית?

אם מדובר במום או לקות מלידה או תוצאה של תאונה או מחלה שפקדה אדם מסוים, רבים מגיעים למצב בו הם צריכים להיעזר בקצבת נכות עקב הקושי היום יומי להסתדר עם נכום וחוסר היכולת שלהם להתפרנס ולתפקד בכוחות עצמם. אדם שעד כה היה בריא לחלוטין ולפתע מוצא את עצמו חי עם הנטל של להסתדר עם שינוי כל כך דרסטי בחייו ועם נכות חדשה ומגבילה, צריך לקבל בעצם פיצוי מביטוח לאומי, כגון קצבת נכות, אך למען קבלתה יש מספר תנאים וצריך לעמוד עליהם מול הביטוח הלאומי ולכן עורך דין ביטוח לאומי נכות כללית יוכל לסייע למבוטח להשיג את הכסף שמגיע לו מהביטוח הלאומי.

גובה הקצבה ותוקפה משתנה במידה רבה לנוכח מצבו הרופאי של התובע, שנמדד על פי אי כושר עבודה ותפקוד במשק הבית, כאשר קיימות במסגרת הועדה 4 דרגות של אי כושר שמהוות מעין שלבי סף לקבלת הקצבה המורכבת יותר. למשל אם הערכת יכולתו של אדם לתפקד תקבל דרגת 65% נכות ומעלה- הוא יוכל לקבל קצבה מורחבת, כאשר 75% ומעלה זה כבר מאפשר לקבל את מלוא הקצבה.

יובל אור עורך דין אשר נותן מענה רחב במימוש זכויות בעבודה, נזיקין ונכות כללית, ליעוץ ללא התחייבות – 052-303-0007

אין מאמר זה מהווה יעוץ משפטי וכל מקרה לגופו יש לפנות לקבלת יעוץ משפטי פרטני בהתאם לנסיבות.

לשון המאמר מופנית ללשון זכר ונקבה כאחד.