Site icon מקומונט לוד

מה ערוץ הפרסום הדיגיטלי המשתלם ביותר?

בחירת הערוץ הדיגיטלי המתאים ביותר לצורכי העסק איננה עניין של מה בכך, וחשוב לקחת בחשבון מספר גורמים שיחדיו מתחברים להחלטה שקולה ונכונה.

מספיק לבצע חיפוש מהיר ברשת האינטרנט כדי למצוא שישנו מגוון עשיר ורב של טכניקות פרסום שונות באמצעותן ניתן להפיץ את שירותיו ומוצריו של העסק ברבים ולהגיע לקהלים מכוונים ורלוונטיים. פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, גוגל או תוכן ממומן – הכול מוצע אחר כבוד על-ידי סוכנויות דיגיטל שונות ואנו מצדנו נותרים מהוססים ובעיקר מבולבלים.

אז מה יתאים לי?

יהיה זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי לענות על השאלה הזו מבלי להתייחס אל כל אחד מן האפיקים הפרסומיים הנפוצים ביותר.

קידום אורגני בגוגל

מה ערוץ הפרסום הדיגיטלי המתאים לי? תמונה: pixabay

החלטתם לפנות לקבלת שירות ממקדם אתרים מקצועי שייקח את העסק שלכם קדימה? דעו כי זהו אכן הערוץ השיווקי המשתלם ביותר, אבל ויש אבל! לטווח הרחוק. קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שלוקח זמן ועל כן הוא איננו מומלץ עבור עסקים שצריכים את הלידים החדשים לעסק שלהם כאן ועכשיו.

יש לכם דחיפות לקבלת לידים? ערוץ הקידום האורגני ייאלץ אתכם להמתין מספר חודשים עד שתוכלו לראות תוצאות ראשוניות. לשם כך יש לפנות ל..

קידום ממומן בגוגל

פרסום ממומן בגוגל משמעו תוצאות כאן ועכשיו. במקום שתצטרכו להמתין חודשים ארוכים עד שאתרכם יגיע אל העמוד הראשון של גוגל, פה תוכלו להופיע תוך מספר דקות בעמוד הראשון עם מודעות ממומנות.

מדובר בערוץ שיווקי משתלם ביותר שמתאים לעסקים שזקוקים ללידים חדשים באופן מידי. חשוב לציין כי ההשקעה היא לטווח הקצר בלבד. ברגע שבו תפסיקו לשלם לגוגל, כך גם תפסיקו להיות מוצרים בתוצאות החיפוש.

בקידום אורגני לעומת זאת, תוכלו להשקיע כשנה עד שנתיים כדי לצבור כוח קידומי רב, ואז ליהנות ממיקומים יציבים לאורך שנים.

קידום ממומן ברשתות חברתיות

פייסבוק, אינסטגרם או אולי לינקדאין? הרשתות החברתיות ללא ספק כבשו את העולם בסערה והן מציעות פלטפורמה פרסומית נהדרת לבעלי עסקים. עם זאת, חשוב לדעת כי פרסום בפייסבוק הוא תחום שיותר מתואר כפרסום של כבדרך אגב.

להבדיל מגוגל בו הגולשים חיפשו באופן נקודתי אחר השירות שלנו, בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת, הגולשים גללו, התעדכנו בסרטונים חדשים, חוויות שחברים צברו והנה לפתע מופיעה גם מודעה בין סטטוס לסטטוס. הגולשים לא חיפשו אחרינו, אבל בכל זאת הופענו להם, ככה פתאום, כבדרך אגב.

פרסום דיגיטלי זה יעיל עבור חברות ועסקים המעניקים שירות שאיננו מידי. נניח ונפתחה מסעדה חדשה, אז הרי שהגולשים לא יחפשו בגוגל “מסעדה חדשה”, אבל הם בהחלט ישמחו לגלות את הידיעה המרעישה מהפיד שלהם בפייסבוק. אם אתם מחפשים מיתוג או מתן שירות שאיננו מידי, אבל בהחלט עשוי להועיל (מבצעים נניח), אז הרי שפייסבוק היא הפתרון האידיאלי עבורכם.

במבחן התוצאה מה הכי זול?

אם נלך על עובדות יבשות, אז הרי שפייסבוק נחשבת לפלטפורמה משתלמת בה התשלום פר חשיפה הוא זול בהשוואה לאפיקים מתחרים. עם זאת, חשוב לבסס את הבחירה לא רק על מחיר פר חשיפה או הקלקה, אלא על מידת ההתאמה של האפיק הפרסומי אל העסק.

האם רואה חשבון צריך להשקיע בפייסבוק או גוגל? טבעי שהלקוחות הפוטנציאליים שיחפשו רוא”ח, יעשו זאת בגוגל. האם מסעדה חדשה צריכה להשקיע ברשת חברתית או גוגל? מרבית הסיכויים שאף גולש לא יחפש מסעדה חדשה דרך מודעות ממומנות. והאם ג’ימבורי לילדים צריך לפרסם בגוגל? האמת? שכאן כבר מדובר בדוגמה נפלאה שמראה כי ישנם עסקים שיכולים אפילו לשלב.

בחרו את האפיק הפרסומי שלכם בתבונה וכך תוכלו לנצל בצורה נבונה יותר את הפרסום האינטרנטי.

מצאתם עניין במאמר הזה? היכנסו לכתבה נוספת בתחום