Site icon מקומונט לוד

מה צריך לדעת על ניהול עסק חדש

פתיחה של עסק חדש אינה עניין של מה בכך ומנהל העסק צריך לבצע פעולות רבות על פי תחום העיסוק שלו, הן בפן המקצועי כמו לדוגמה ייצור באמצעות מכונות שונות במפעל ובעיקר עליו לנהל כיאות את העסק על כל רבדיו. כמו ניהול עובדים, ניהול כספי, לוגיסטיקה, תפעול ורבדים רבים נוספים. ההמלצה היא לכל אדם שפותח עסק חדש היא להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לו בניתוב הדרך הנכונה וזאת לאור הניסיון רב השנים שלהם. כאשר פועלים בדרך זו, בדרך כלל אין טעויות בניהול השוטף ולכן העסק עשוי לשגשג.

אחת הפעולות הראשונות שמנהל העסק מבצע כדי להטמיע כל עסק חדש היא לפנות אל מומחה שעוסק בתחום בניית אתרים כדי שיכין את אתר הבית שהוא מקצועי וכולל את כל הקטגוריות הנדרשות. מדובר באתר מושקע ומעוצב שהגולשים ייהנו לגלוש בו וגם ייהנו מהמידע הרב שיופיע בו. מי שאין לו אתר אינטרנט ממוקד שמפורטים בו תחומי הפעילות של העסק, לא ייהנה מכניסה של לקוחות חדשים אשר יגלשו באתר וגם יבצעו בו קניות על פי הצורך שלהם.

נקודות חשובות בכל עסק חדש

הניהול הפיננסי הוא נושא אקוטי בכל עסק חדש ולכן כאשר יש יועץ עסקי שמלווה את החברה, הוא מכין תוכנית עסקית על פי הצפי של הפעילות העסקית. מדובר בתוכנית מפורטת וריאלית שבה יפורט צפי ההכנסות בכל חודש, צפי ההוצאות הקבועות וגם צפי של ההוצאות המשתנות. התוכנית תעניק תמונה כוללת של ההיבטים הפיננסיים ולכן יש לפעול על פיה לאורך כל הדרך.

pixabay
מימון בנקאי

כל עסק חדש זקוק למימון בנקאי כדי לקדם את פעילותו ולכן בסיוע של היועץ העסקי מעבירים לבנק את התוכנית העסקית, תזרים המזומנים והתקציב השנתי. נציגי הבנק שיעיינו בנתונים הכספיים יאפשרו במקרים רבים ללקוח לקבל הלוואה בערבות מדינה שזוהי אופציית המימון הכדאית ביותר. מדובר בהלוואה לכמה שנים עם עמלות מופחתות וריבית נמוכה. קבלת המימון תסייע מאד לקדם מהלכים שונים כמו רכישת מכונות למפעל, השכרת נכס, רכישת מחשבים, תשלום לעובדים עבור עבודתם ועוד.

היועץ העסקי יעקוב באופן סיסטמטי אחר כל מה שקורה בפועל בעסק ובמידת הצורך ימליץ על שינויים כאלו ואחרים, כדי ליצור עבודה יעילה וללא הוצאות מיותרות. כמו לדוגמה הוספת אנשי מכירות, או לחלופין פיטורין של עובדים שאינם תורמים לפיתוח העסקי של החברה.

פעילות שיווקית באתר האינטרנט

המגמה של כל עסק היא להגדיל את ההכנסות בכל חודש ולכן יבוצעו בכל עסק חדש פעילויות שיווקיות מאתגרות ומעניינות באתר האינטרנט של החברה. המטרה היא לסחוף את הגולשים בדרכים שונות לאתר האינטרנט ולהציע להם באופן ישיר או באופן עקיף, לרכוש את המוצרים שהחברה מייצרת או משווקת.

כאשר העבודה מתבצעת בחשיבה יצירתית ותוך ביצוע פעולות שיווק דיגיטליות שהן מתוחכמות, השמיים הם הגבול.