Site icon מקומונט לוד

מחאת השלטון המקומי: עובדי עיריית לוד שבתו למען חיזוק הסייעות והעלאת שכרן    

הרשויות המקומיות בישראל שבתו ביום חמישי האחרון (23.2.23) ברחבי הארץ ולא העניקו שירות לתושבים. המחאה הייתה בעקבות וויכוח בין השלטון המקומי לממשלה על מימון כספים וחלוקת תקציבים. גם בלוד עובדי העירייה שבתו, בית העירייה היה סגור לקבל קהל ולא ניתנו שירותים לתושבים. 

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו פרסם הודעה לתושבים, בה כתב: “הורי לוד היקרים, זה לא נעים לראות גן סגור, אך הצטרפנו למחאה הצודקת של השלטון המקומי, ידענו שזה לא יהיה נעים להורים הצעירים שיצטרכו למצוא פתרון לילדיהם או יפסידו יום עבודה – אבל לאחר מחשבה עמוקה על מטרת המחאה חשוב לי לשתף אתכם”.

“כולנו מבינים שחינוך הילדים הוא מעל הכול ולכן מוטב לשבות יום או ימים בודדים לשיפור של שכר הסייעות שעובדות כל כך קשה ולפתור אחת ולתמיד את המחסור האדיר מידי יום שגורם לבעיות בפתיחת גנים וכיתות לימוד או לצוות לא מיומן. בשכר מכובד אפשר יהיה להשיג כוח אדם מיומן, מקצועי, איכותי ולתקופות ארוכות ויציבות”.

ראש העיר נושא דברים בפני הסייעות ביום השביתה – בבית העירייה (2)

עוד הוסיף ראש העיר ואמר, כי “ההחלטה התקבלה בהצבעת רוב מוחלט בהנהלת השלטון המקומי ומי שלא מצטרף אליה – או מזלזל בהחלטות שהתקבלו ברוב, פחות חשוב לו לטפל בבעיה של מחסור כוח אדם בחינוך”.

ביום המחאה התכנסו מאות סייעות מגני העיר לוד בבית העירייה, שם נפגשו עמן ראש העיר, יו”ר ועד העובדים – דני כהן ומנהלת אגף משאבי אנוש – סנדרה כהן, שוחחו על שכרן והבטיחו להילחם ולסייע עד שיקבלו משכורת נאה המצדיקה את עבודתן הקשה.