Site icon מקומונט לוד

“מחווה”: איצטדיון לוד ייקרא ע”ש ראש עיריית לוד לשעבר שהורשע בשוחד

ועדת השמות של עיריית לוד החליטה לאשר את ההצעה לשנות את שמו של איצטדיון טוטו לוד, כך שהחל מהשבוע הבא ייקרא ע”ש בני רגב, ראש עיריית לוד בשנים 1996-1998 ו-2002-2007.

רגב, יו”ר הפועל לוד הגדולה של שנות ה-80 ואביהם של יו”ר הפועל לוד היום – אופיר, ניר ואריק רגב, אשר מובילים את עמותות הכדורגל בלוד בשנים האחרונות כמעט לבדם, התיישב לראשונה על כסא ראש העיר בשנת 1996, לאחר שהחליף את מקסים לוי שעזב את התפקיד לטובת הכנסת.

צילום: מקומונט לוד

לאחר שנתיים התמודד שוב רגב לתפקיד והפסיד לפנחס עידן, אך לאחר שזה האחרון הודח מונתה תחתיו ועדה קרואה ובחלוף שנתיים לכהונתה נערכו בחירות חוזרות שבהן התמודד רגב – ושוב הפסיד ללוי. אלא שבאוקטובר 2002 נפטר לוי בפתאומיות ובני רגב היה זה שנבחר ברוב קולות חברי המועצה לכהונת ראש העיר בפעם השניה.

תקופתו כראש העירייה התאפיינה במנהל לא תקין ובצבירת גירעונות. במרץ 2004 קיים מנכ”ל משרד הפנים שימוע לרגב, כצעד מקדים להקמתה של ועדת חקירה לבדיקת תפקודה הכספי של עיריית לוד. ועדת החקירה שהקים משרד הפנים המליצה להדיח את רגב ולמנות במקומו ועדה קרואה, אולם ההמלצה לא מומשה ובמקום זאת אישר משרד הפנים לרגב לבצע תוכנית הבראה. שתי עמותות, “תושבים למען מנהל תקין בלוד” ותנועת אומ”ץ, עתרו לבג”ץ במרץ 2006 נגד שר הפנים, בבקשה להורות לו להעביר מתפקידו את רגב ולמנות ועדה קרואה לעיר. בפברואר 2007 הדיח שר הפנים רוני בר-און את רגב והחליט להקים ועדה קרואה. רגב עתר לבג”ץ נגד ההחלטה אך עתירתו נדחתה.

בני רגב. צילום: מקומונט לוד

בספטמבר 2003 הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד איש העסקים דוד אפל וחברת “מגדלי הזוהר” שהייתה בבעלותו בעקבות ארבע פרשות שונות של שוחד ומרמה, כשעל פי כתב האישום, פעל אפל כיזם מקרקעין, בין היתר בלוד עצמה, להשגת תמיכתם של עובדי ציבור בענייניו העסקיים באמצעות טובות הנאה כספיות שהעניק להם. בתמורה, על-פי כתב האישום, הבטיח את המשך בחירתם כעובדי ציבור.בנוסף, ע”פ כתב האישום, מימן אפל וחברת “מגדל הזוהר” שבבעלותו את מערכת הבחירות של רגב לראשות העיר בשנת 1998 בסכום של כ-1.4 מיליון שקלים והוא גם קיבל סיוע לוגיסטי מעובדי החברה, ובתמורה קידם רגב כסגן ראש העירייה את ענייניה של שכונת גני אביב שאותה בנה אפל בעיר באותן השנים. רגב פעל גם לסיפוח אדמות מושב גנתון, אותם רכש אפל, ללוד ופעל לשינוי ייעוד הקרקע לצורכי בנייה למגורים.

בשנת 2010, הורשע ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי, ונקבע כי היה קלון במעשיו. לאחר שנה בכלא, בשל מצב בריאותו הקשה ובגין התנהגות טובה, עונשו קוצר בשליש והוא השתחרר בשנת 2013.

כאמור, לאור החלטת ועדת השמות העירונית של עיריית לוד הוחלט להכיר תודה והערכה לראש העיר לשעבר ולקרא לאיצטדיון העירוני לכדורגל על שמו.

איצטדיון טוטו לוד. ארכיון

בטקס החגיגי שייערך בשבוע הבא במעמד שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, הרב הראשי ללוד, שמעון מאיר ביטון, ראשי ההתאחדות לכדורגל ומכובדים מעולם הספורט הישראלי וכן חברי מועצת העיר, אנשי ציבור ובכירי העירייה יוקירו המשתתפים את פועלו ותרומתו לספורט בלוד, בצירוף איחולים לאריכות ימים ושנים בבריאות טובה.

בסיום הטקס ייערך משחק ראווה בין ותיקי הפועל לוד לבין ותיקי מכבי תל אביב ונבחרת ישראל.