Site icon מקומונט לוד

מחכים לחורף עם תנור חימום

אין כמו להביט החוצה ולראות את צמרות העצים נעים במהירות, את טיפות הגשם ניתזות על החלון ואת השמיים האפורים מוסיפים גוונים לתפאורה, ותוך כדי להמשיך להתהלך בבית עם מכנס קצר וגופייה, ולו כי פשוט מאוד נעים – המיזוג עושה היטב את העבודה. אי לכך, אם גם אתם מבקשים לבצע בחירה חכמה, אגדנו עבורכם מגוון נתונים שמאפיינים סוגים שונים של תנורי חימום, ולו כי אתם עומדים בפני “צרות של עשירים”, המבחר נרחב ואופציות חדשות מציעות שלל שיפורים שכלל לא לקחתם בחשבון. נתחיל:

סולר

סולר הינו חומר בעירה איכותי שאינו נוטה להתלקח מהר, ועל כן הוא מאפשר לחוש יותר בטוחים. כמו כן מי שבוחר להשאיר את התנור דלוק באופן רציף ובעוצמה נמוכה, ייהנה מתחושה נעימה לאורך זמן. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהמחיר אינו יציב ועשוי להפתיע לרעה.

גז

תנור חימום בגז, בעץ, בסולר או בחשמל? צילום. pixabay

חימום על תנורי גז ידוע כחימום מאוד אפקטיבי. כל עוד התנור אכן איכותי ואכן הותקן במקום האידאלי, הוא יכול לחמם אזור גדול, כולל מגוון חדרים שנמצאים בסמיכות. עם זאת, יש לוודא שהמערכת תקינה (פיצוץ מהווה סכנה), ובנוסף יחסית לשאר תנורי החימום, מדובר באופציה די יקרה.

עץ

תנור חימום שניזון מאספקה של עץ, או לחלופין מקפסולות של נסורת ממוחזרת (קמין פלט), מפיק חום מאוד נעים וכל עוד הוא איכותי, הוא מאוד יעיל ומוסיף אווירה כפרית משפחתית. עם זאת, תנור חימום שניזון מגזעים מצריך לא מעט התעסקות, ועל כן מי שמעדיף את החיים יותר קלים, ייבחר בקמין פלט, ולו כי הן התפעול והן הבקרה פשוטה ביותר, בדומה לתפעול של מזגן.

חשמל

תנורי חימום שעובדים על חשמל מאוד פופולאריים ומציעים שלל חלופות, שלא לדבר על מזגנים. סה”כ המחיר סביר (למרות שכל מכשיר צורך חשמל באופן מעט שונה), כאשר יש להעדיף כאלו שמכילים תרמוסטט, ולו עבור חיסכון רציף. מצד שני יש לוודא שהתנור אכן בטיחותי ויש לקחת בחשבון שהחימום עשוי לייבש את האוויר ואף להוביל לכאבי ראש מעיקים.

טיפים כלליים

בין אם בחרתם באופציה כזו או אחרת, אתם מוזמנים ללמוד כמה טיפים חשובים עבור שימוש בטוח ויעיל. ראשית תמיד יש להיות ערניים, בין אם שומעים רעש מוזר ובין אם מריחים ריח מוזר מאזור התנור. כמו כן יש להיות אחראיים ולבצע בדיקות תקופתיות, במיוחד לפני הדלקה ראשונה. כאשר התנור אינו בשימוש ננתק אותו ממקור האנרגיה, תמיד טוב להחזיק בבית מטף, אין לקרב בדים לאזור התנור ובאופן כללי יש לשמור על כללי הבטיחות הייחודיים עבור כל תנור חימום לבית. לבסוף נציין טיפ נוסף שנכון עבור כל סוג – יש לבחור במוצר איכותי שמתאים לגודל הבית, וזאת כי הוצאה יותר יקרה בהתחלה, תצדיק את עצמה לאורך זמן.