Site icon מקומונט לוד

“מי הזיז את העיר שלי?!”: הכנס השנתי של איגוד המתכננים בישראל מגיע ללוד ויעסוק באתגרי התכנון העכשוויים ובהתחדשות עירונית

מגמות הפיתוח המתעצמות בערים הישראליות, על השלכותיהן, מציבות בפני מתכנני.ות ערים ומקבלי.ות החלטות אתגרים יוצאי דופן בכל הקשור לתפקידו של התכנון ככלי למיתון קונפליקטים מרחביים – חברתיים, כלכליים, ותרבותיים, ולשאלות של זהות ושייכות לעיר.

הכנס יעסוק בתהליכי השינוי הגדולים המתרחשים בערים הישראליות והשפעותיהם על תושבי העיר: מה משמעות השינויים הללו? איך ישפיעו על המבנה החברתי של הערים? איך נערכים לשינויים? או בקיצור לשאול – “מי הזיז את העיר שלי?!”

הכנס השנתי של איגוד המתכננים, המהווה את הארוע השנתי המרכזי של קהיליית התכנון בישראל, אליו מגיעים מדי שנה כ-700 איש, יחל במושב מליאה שייערך ברחבת מכללת עתיד לוד (החשמונאים 34 לוד) בהשתתפות ראש העיר לוד, עו”ד רביבו, אותו תראיין קרן מרציאנו ובהרצאת אורח של מר ריצ’ארד בארון, יזם של פרוייקטי דיור חברתיים בארה”ב ובישראל שירצה על “לקחים מ-50 שנות ניסיון כיזם דיור בר השגה בארה”ב”.

מנכ”לית מנהל התכנון, מתכננת דלית זילבר, תישא דברים במושב הפתיחה במסגרת הענקת פרסי יקיר התכנון לשנת 2022 , באותו המעמד יוענק גם הפרס לתכנון חברתי ע”ש חגית אדיב ז”ל.

לתוכנית הכנס המלאה: “מי הזיז את העיר שלי?! כנס איגוד המתכננים, לוד 16-17.6.22

לדברי המתכננות תמי גבריאלי ורחל קטושבסקי, יו”ריות משותפות של האיגוד “אנו רואות חשיבות רבה בעריכת הכנס בעיר לוד ובהגעתם של מאות מהעוסקים.ות בתחום תכנון הערים לעיר. לוד מציבה זרקור על מגוון האתגרים העומדים בפני תחום התכנון בישראל: הסכמי גג ותוכניות לאומיות ברמה העירונית, התחדשות עירונית, ערים מעורבות ומתן מענה למגוון של אוכלוסיות.

הכנס עוסק בליבת הנושאים המעסיקים כיום את עולם התכנון הישראלי, בדגש על התחדשות, עירונית והמפגש הרב תחומי בין כלכלה, חברה וסביבה – המייחד את תחום התכנון.

אנו שמחות לארח את מנכ”לית מינהל התכנון, ראש העיר לוד ועוד בכירים רבים שישתתפו בעשרות המושבים שייערכו במהלך היום”.

בהמשך היום יערכו שלושה סבבים של מושבים ומרחבי דיון במגוון חללים במתחם מכללת עתיד לוד, הכוורת, תוצרת הארץ ופסג”ה (כולם ברח’ חשמונאים 34), הקליקה (שדרות צהל 4) וגל”צ (דני מס). בסבבים אלו יערכו כשלושים מושבים ובהם למעלה מ-100 דוברים, שיציגו את מיטב העבודות והמחקרים התכנוניים בישראל בשנה האחרונה.

את הפסקת הצהרים יבלו באי הכנס בבתי האוכל המקומיים, אותם יוכלו לאתר בקלות בעזרת שתוף פעולה בין איגוד המתכננים, אפליקציית easy ועיריית לוד במטרה לסייע לעסקים המקומיים.

בערב, משעה 18:30, ברחבת המכללה, יעבור הכנס לקבלת פנים ואירוע חגיגי שיכללו טקס הענקת פרסים לזוכים בתחרות פוסטרים לפרוייקטי תכנון ואומנות תכנונית ופרסים לזוכים בתחרות עבודות התיזה והדוקטורט בתחום התכנון. את הארוע יחתום מופע מוסיקלי של בר צברי.

הכנס יימשך גם ביום שישי, 17.6.22, ויתחיל במליאת בוקר בבניין עיריית לוד בהרצאתה של אדר’ גל גבריאל, מהנדסת העיר לוד “פסיפס תכנון העיר לוד” ולאחריה יצאו המשתתפים למגוון של סיורים ברחבי העיר.