Site icon מקומונט לוד

“מכינה בונה סוכה..”

מצווה גוררת מצווה. תלמידי מכינת “ארז” נוהגים לחפש מעשים טובים בקרב תושבי העיר במהלך כל השנה, ובפרט בימי חודש אלול והימים הנוראים. בזכות עירנות של תלמיד, ומחשבה יצירתית של כלל צוות המכינה הובילו תלמידי “ארז”מבצע בניית סוכות מיוחד לרגל החג המתקרב.

כחלק מהיותה של מכינת ארז מדרשה “לאחריות חברתית” יש אצלם מכיניסט שבין יתר הפעילויות והלימודים במכינה, תפקידו הוא לצאת לשכונה ולחפש אנשים לעזור להם באופן קבוע. איך? הוא פשוט ניגש ושואל אם צריך עזרה!

כך לדוגמא ישנה קשישה שהמכיניסטים באופן קבוע (בתורנות) עושים לה קניות וסוחבים לה את הסלים. קשישה אחרת, על כסא גלגלים, שגרה בקומה שניה ללא מעלית, זוכה לביקור של המכיניסטים כל יום בשמונה בבוקר ובשתיים בצהרים אז הם מורידים אותה למועדון הקשישים ומחזירים אותה לביתה. על הדרך תיקנו לה את המזגן ועזרו בעבודות הבית.

חיפשו איפה אפשר לעשות טוב. צילום: פרטי

“מתוך פעילות זו התגלגלנו לחשוב יחד מה אפשר לעשות לקראת החגים” מספר לנו יוגב אברהם, מנהל חינוכי במכינה, “חשבנו על קניות וניקיונות, ואז אחד המכיניסטים הציע שאולי נבנה סוכות”. מכאן דרכי הפעולה היו ברורות. מיד באותו היום הם עיצבו מודעה יפה, הדפיסו והלכו לתלות ברחבי השכונה. את אותה ההודעה שלחו התלמידים בוואטסאפ לקבוצות בעיר ולעירייה ופרסמו בעמוד הפייסבוק של המכינה.

תוך שעות ספורות כבר התקבלו מספר רב של הודעות ופניות – בחלקן התבקשו התלמידים לדאוג לסוכה עצמה, ולא רק להרכבת אחת קיימת, מה שלא ממש היה בתוכניות המקוריות ודרש מהם לוגיסטיקה והיערכות אחרת לגמרי. שוב פנו התלמידים לפייסבוק ולאנשים טובים והפעם הם גם קיבלו תרומות שאיפשרו להם לקנות 7 סוכות חדשות.

תלמידי מכינת ארז. צילום: פרטי

בסופו של דבר, ביום ראשון, רגע לפני יום כיפור ואחרי שבוע אינטנסיבי שערכו בסיורים בירושלים, אחרי ליל סליחות שנגמר עמוק בתוך הלילה, פינו המכיניסטים את כל הלו”ז היומי, חילקו את עצמם לצוותי עבודה, קנו סוכות, ישבו לגזור שרשראות וקישוטים ויצאו להקים סוכות למשפחות שביקשו ברחבי העיר.

גלעד ברגיל, ראש המכינה: “אני גאה בתלמידים שלנו, ששוב הראו מנהיגות, אחריות ומחויבות עמוקה לעיר ולסביבה בה הם חיים ופועלים. באותה הזדמנות אני רוצה להודות גם לכל מי שסייע, תרם ועזר על מנת שהפרויקט הזה יקרום עור וגידים ובראשם לסגן ראש העיר יוסי הרוש שתמך וסייע בעידוד ובחיבורים הנכונים, כפי שהוא עושה בכל פעם שהוא נדרש לכך. שנה טובה”

צילום: פרטי