Site icon מקומונט לוד

מכינה להנדסה – משפרים את הסיכוי לקריירה מוצלחת

צילום: עמיעד טאוב

הקבלה ללימודי ההנדסה עתידה להיות רגע מאוד משמעותי בחייכם. מקצועות ההנדסה השונים מציעים לבוגרים אפשרויות תעסוקה רבות, שקט כלכלי והתקדמות אישית ומקצועית בחברות המובילות במשק. אלא שהדרך לקריירה מוצלחת מחייבת ראשית כל את פתיחת שערי המוסד האקדמי בפניכם ולמקצוע ההנדסי אותו אתם מעוניינים ללמוד. מכינה להנדסה נועדה לקדם אתכם שלב נוסף בדרך לכך ולהגדיל את סיכויי הקבלה שלכם. במה בדיוק מדובר ומהם היתרונות הרבים של מסלול מבוקש זה? להלן כל המידע.

מהי מכינה להנדסה?

בימינו הדרך בה המוסדות האקדמיים מחליטים אילו מועמדים לקבל היא באמצעות ביצוע שקלול בין ציוני תעודת הבגרות לבין הציון הפסיכומטרי. בשל העובדה שלעיתים ציוני תעודת הבגרות עשויים להיות בעוכרינו (בכל זאת מדובר על תקופת גיל קשה ומורכבת בה הציונים לא היו עיקר מעייננו), מוסדות אקדמאיים רבים החליטו להעניק סיכוי נוסף למועמדים באמצעות מכינה ייעודית מיוחדת. מכינה להנדסה כוללת  בדר”כ לימודי מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית וכתיבה מדעית ברמה גבוהה ולמעשה מחליפה את ציוני הבגרות בשקלול הסופי. כך יוצא שמי שיצטיין בלימודי המכינה ישפר את סיכויי הקבלה שלו ללימודי הנדסה באופן משמעותי, וזאת מבלי להשלים בגרויות במקצועות שאינם אמורים להיות רלבנטיים עבור מקצועות ההנדסה כגון ספרות, היסטוריה, אזרחות וכו’.

האם זה באמת כל כך כדאי?

הקבלה ללימודי הנדסה אינה קלה כאשר באוניברסיטאות תנאי הקבלה קשים עוד יותר מאשר במכללות. התחרות גדולה וכל עזרה שתשפר את ציוניכם וסיכויכם מבורכת. יתרונות המכינה מתבטאים בכמה מישורים:

יתרון נוסף טמון בעבודה שמוסדות אקדמיים רבים מתחשבים גם בציוני מכינות להנדסה שנלמדו במוסדות אקדמיים אחרים, כך שאין צורך להרגיש מחויבים למוסד זה או אחר (יש לברר טרם לכך היכן מתקבלים ציוני המכינה במוסד שתלמדו). כמו כן, חשוב לציין כי לא כל מכינה להנדסה נועדה על מנת לשמש ככלי לשיפור סיכויי הקבלה. ישנן מכינות להנדסה שנועדו רק לשם ריענון זיכרונם של הסטודנטים העתידיים בתחומים הנדרשים כגון מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית, וזאת לאחר שנים של אי-עיסוק בחומרים אלו בעקבות השירות הצבאי, טיולים ואף קריירה בתחומים אחרים.