Site icon מקומונט לוד

מן – סיפור משפחתי מתוק של 60 שנה

חברת הופלים והעוגיות המפורסמת הפועלת בעיר רמלה השכנה מהווה סיפור הצלחה משפחתי מתוק וטעים של למעלה משישים שנה.לקראת חגיגות השישים השיקו בחברה מיתוג ועיצוב מחודשים.

בשנת 1938, בטרם מלחמת העולם השנייה, עלו לישראל מנחם רוקח ז”ל והוריו מאוסטריה, כשהם משאירים מאחור מפעל למתוקים. בארץ הם הקימו את מחלקת הופלים של מפעל “ליבר” ההיסטורי (לימים חלק מעלית), שם גם הכיר מנחם את פנינה אשתו. בשנת 1954 עזב מנחם את ליבר והחליט לפתוח, יחד עם שלושה שותפים, את מפעל הופלים “מן” בבני ברק, אשר עבד כקואופרטיב בשנותיו הראשונות. לאחר כ-3 שנים נקלע המפעל לקשיים, השותפים פרשו ומנחם, יחד עם פנינה שהצטרפה אליו, לקח הלוואות רבות בכדי לשרוד ולהחזיק במפעל. ביחד בנו לאט ובנחישות את מערך הייצור שעבד כולו ידנית עם מוצרים ארוזים בקופסאות פח, הפצה מחנות לחנות עם סוסתיא קטנה ושיווק בסיסי ללא פרסום. המפעל הקטן בבני ברק הפך לשם דבר ברחובות העיר ובכל רחבי המדינה, ואף היה לאחד מהטעמים המזוהים עם חיילי צה”ל במשך שנים ארוכות.

מפעל מן, מפעל משפחתי.סבתא פנינה פקר מייסדת, לצידה ילדיה ציפי ואלעזר מנהלי המפעל והדור השלישי שהצטרף לאחרונה – ילדיהם אבי ושגיא. צילום באדיבות חברת מן

 

מוצרי החברה הפכו למותג נצחי ומוכר בארץ וברחבי העולם. במהלך השנים צמחה החברה והתרחבה, מכונות חדשות ואוטומטיות נכנסו, טעמים חדשים נוספו ומערך ההפצה התרחב משמעותית. בשנות ה- 70 הצטרף למפעל הדור השני – ציפי פקר ואלעזר רוקח, שכיום מנהלים את המפעל ביחד עם הדור השלישי. בתחילת שנות ה- 90 עברו למפעל חדיש ומרווח ברמלה, המשתרע על 13 דונם, ובו התווסף קו ייצור חדש של עוגיות.

בחברה מועסקים כ-30 עובדים, בקווי ייצור אוטומטיים ללא מגע יד אדם עם כושר ייצור גבוה מאוד. כל העובדים הינם תושבי האזור, העובדים במפעל כבר עשרות שנים. כחברה משפחתית המטפחת ומשקיעה בעובדיה, גאה “מן” בעובדיה המקצועיים והנאמנים, אשר הפכו לחלק מהמשפחה, ללא הבדל בצבע, מין או דת.

על פי דירוג ופלים כספי של מותגי הופלים בקהל חרדי, מדורגת “מן” במקום הראשון, עם נתח שוק של 22%, כש”עלית” אחריה עם נתח שוק של 19%, עדין 16%, יש 12% ומנעמים עם 10%. בשוק העוגיות הביתיות מחזיקה “מן” בנתח שוק שבין 12 ל- 14 אחוזים בדירוג הכמותי והכספי, מקום שני אחרי חברת “שקד” המחזיקה בכ- 20% בממוצע, כשמתחתן חברות אסם, אחוה, אנג’ל, ברמן ואחרים.

חברת “מן” בצמיחה מתמדת, בעשור האחרון הכפילה החברה המשפחתית את הכנסותיה ממכירות. פילוח מכירות מוצרי החברה הינו 60% ופלים, 23% עוגיות, 8% מאגדות, 7% מצופים וכ- 2% מוצרים ללא סוכר.

ייצור עוגיות.צילום באדיבות חברת מן

לדברי אלעזר רוקח וציפי פקר, בעלים ומנכ”לים משותפים של מן: “אנו שמחים שהיום, גם אחרי 60 שנה, המותג שצמח כעסק משפחתי בזיעת אפם של הורינו, הינו רלוונטי ומצליח להתמודד מול כל התאגידים הגדולים מהארץ ומחו”ל. רבות מאחורינו, פעילות ענפה עליה אנחנו גאים מאוד ופנינו לעתיד, לטיפוח דור חדש וצעיר שיאמץ אף הוא את מותג הופלים והעוגיות הוותיק. ריענון השפה העיצובית של המותג הינו צעד נוסף בגידול והתפתחות החברה להעמקת השוק והתפתחות לקהלים חדשים.

אנו מאמצים בחום את קהילת הטבעונים בישראל, ושמחים לאפשר לקהילה המתחזקת מיום ליום, ליהנות ממוצרי וופלים ועוגיות איכותיים, אשר זמינים בכל סופר ורשת שיווק. כחברה ישראלית ותיקה בשוק הישראלי אנו גאים להיות יצרנית המתוקים הגדולה בישראל המסמנת את מוצריה בתו הטבעוני של ויגן פרנדלי, נשמח להמשיך ולקחת חלק בפעילויות העמותה”.