כאשר בעלי עסקים בוחרים מקדם אתרים הם צריכים לקחת בחשבון שיש לכך יתרונות וחסרונות. הרי שחברת קידום אתרים יכולה להביא את העסק לגבהים חדשים, לשדרג אותו משמעותית מבחינת מוניטין, תנועה ולקוחות אך לעומת זאת, אם תיפלו על מקדם אתרים לא מקצועי העסק עשוי במקרה הטוב להפסיד כסף ובמקרה הגרוע אף להיפגע מבחינת מוניטין והיכולת לחזור לעמודים הראשונים בגוגל בזמן הקרוב.
יתרונותיו של מקדם אתרים:
- הרחבת מעגל הלקוחות – מקדם אתרים איכותי יוכל לסייע בהרחבת מעגל הלקוחות הקיים. למעשה קידום אתרים היא טכניקת פרסום באינטרנט וכך למעשה מטרתה היא להביא יותר תנועה לאתר. יותר תנועה רלוונטית באתר זה יותר לקוחות.
- קידום מוניטין – אתר שמופיע בראש תוצאות החיפוש או לכל הפחות בין התוצאות הראשונות בביטויים ראשיים בתחומו הוא אתר שגם הגולשים מחזיקים ממנו חזק בתחומו. מה שאומר שהוא מרוויח מוניטין וכך למעשה הופך באמת לחברה מובילה באותו התחום.
- הגדלת הכנסות – כאשר העסק מקבל אליו יותר לקוחות כך גם ניתן להגדיל את ההכנסה. העסק צריך לצמוח במקביל לכמות הלקוחות ההולכת וגדלה אך בשורה התחתונה באמצעות התנועה האורגנית הרבה שתגיע ממנועי החיפוש, הליך הצמיחה יהיה טבעי וכך גם ההכנסות יגדלו.
- שיפור ביצועים – מקדם מקצועי יודע לעקוב אחר העבודה שלו, לזהות תקלות הפוגעות בקידום האתר, לטפל בהן וכן לשפר את הביצועים לאורך הזמן. משהו שעין לא מקצועית לא בהכרח תוכל לזהות ולא תכיר אפילו כלים שיכולים לעזור בטיפול בתקלות אלו.
- דוחות עבודה מסודרים – אחד היתרונות בעבודה עם מקדם אתרים הוא קבלה של דוחות חודשיים המראים לנו מיקום של מילות המפתח וכן כמות הכניסות לאתר. כך נוכל לבחון בקלות ובצורה מסודרת אחר ההתקדמות בהשקעה הכספית שלנו ולמעשה לבחון את ההצלחה של המקדם.
- ער לעדכונים – מקדם שעוסק בתחום במשרה מלאה חי את התחום, יהיה ער לעדכונים שונים בנוגע למנוע החיפוש וכך יבצע התיקונים הנדרשים בהתאם לצורך.
- חיסכון בניסוי וטעיה – אם אתם מנסים לקדם את האתר בעצמכם יעלה לכם כסף רב, זמן ומשאבים ללמוד את התחום, לראות מה עובד ומה לא. מלבד הפסד הזמן והכסף אתם אף עשויים לפגוע באתר ובסיכויו להתקדם לאורך זמן.
- תוכן – לא כל בעל עסק יכול לכתוב את התוכן שלו בעצמו ומקדם אתרים יוכל לדאוג להזנת תוכן באתר באופן שוטף כחלק מעבודת הקידום.
החסרונות האפשריים בשכירת מקדם אתרים:
החסרונות של שכירת מקדם בעצם מתקשר לשכירת איש מקצוע שאנו צריכים לשלם לו כסף ואם הוא לא מספק את הסחורה או לחילופין לוקח לו יותר זמן מהמצופה – הרי שהכסף הולך לפח. מלבד בזבוז של כסף הרי שמקדם מקצועי לא רק שלא יקדם את האתר הוא יכול אף להזיק לו. לכן כדאי לכם לוודא תחילה כי מדובר במקדם מקצועי, לבדוק את תיק העבודות שלו ואת הכדאיות שלכם לעבוד עמו.