Site icon מקומונט לוד

מקור תעסוקה אטרקטיבי לתושבי לוד – שוק ההון והנדל”ן

תנופת הנדל”ן והבנייה הניכרת בשנים האחרונות בלוד גורמת לתושבים מקומיים רבים לשקול תחומי עיסוק ומקורות הכנסה שונים, כאשר שכונות חדשות נבנות בעיר והכלכלה המקומית כולה תוססת וצומחת.

אכן, תחום הנדל”ן, כמו גם תחומים נוספים בתוך העולם הרחב של שוק ההון, מציע אפיקי תעסוקה והכנה אטרקטיביים ומסקרנים. התקשורת המתקדמת של העידן הדיגיטלי הנוכחי פותחת גם בפני כולם, ותושבי לוד ביניהם, אפשרויות חדשות רבות של לימודים ורכישת תחומי עיסוק שלמים, חלקם באמצעות האינטרנט וחלקם נערכים במתכונות גמישות שונות בתל אביב ומרכז הארץ. מהן האפשרויות השונות העומדות בפני תושבי הסביבה להסבות מקצועיות ומציאת מקורות תעסוקה אטרקטיביים חדשים, הן בעולם הנדל”ן והן בתחומים אחרים בשוק ההון?

להתחיל בלימודים מקצועיים גמישים – קורסים בשוק ההון

הדרך הטובה ביותר להתקדם לכיוון עיסוק פרודוקטיבי באחד מהמקצועות הפיננסיים השונים, כמו גם מקצועות שונים בעולם הנדל”ן ספציפית, היא באמצעות לימודים ייעודיים. עבור תושבי לוד, ניתן למצוא מסגרות לימודים גמישות ממש בקרבת מקום, בין אם בלוד עצמה או במרחק של כחצי שעת נסיעה בלבד, בתל אביב וגוש דן.

קורס בשוק ההון יכול להתמקד בתחומים שונים רבים, דוגמת קורס שוק ההון למתחילים אשר מכין את התלמידים בו בתוך כמה חודשים ספורים (במהלכם נערך הקורס במתכונת גמישה המאפשרת גם להורים ולאנשים עובדים להשתתף) לעסוק במסחר בורסאי, בין אם באופן עצמאי ובין אם במסגרת בנק או גוף השקעות כלשהו.

דוגמה נוספת היא קורס נדל”ן, אשר מכיל כמה וכמה תתי תחומים שונים, וביניהם הן מקצועות מעולם הנדל”ן (דוגמת תיווך) והן מסלול לימוד של יזמות נדל”ן, המאפשר לתלמיד להתחיל ליזום ולרקום עסקאות בתחום בכוחות עצמו.

צילום: באדיבות נועם מלאכי

יזמות נדל”ן בעיר הנמצאת בתנופת בנייה

הזכרנו בפתיחה את תנופת הבנייה בה נמצאת לוד בשנים האחרונות. לאחרונה החלו גם פרויקטים של תמ”א 38 בעיר (תכנית מתאר עירונית במסגרתה משופצים מבני מגורים וזוכים לשדרוג ולמיגון מפני רעידות אדמה), ותשואות הנדל”ן בעיר הן מהגבוהות בארץ. כל זה הופך את העיסוק בנדל”ן עבור תושבי לוד והסביבה לאטרקטיבי ומלא באפשרויות. מלבד למקצועות מוסדרים יחסית כמו תיווך וכו’, עיר הנמצאת בתנופת התפתחות ובנייה מסוג זו שמאפיינת את לוד כרגע, מציעה לתושביה מגוון הזדמנויות אטרקטיביות. לדוגמה – ניתן ליזום ולתווך בין הגורמים השונים המעורבים בפרויקטים של תמ”א 38 (גורמים כמו העירייה, הקבלן המבצע, תושבי הבניין, בעלי הדירות וכו’), וכך לגרוף רווח נאה בזמן שתורמים לפרויקט חיובי ממנו כולם מרוויחים. באופן דומה ניתן למצוא הזדמנויות מסקרנות רבות בעולם הנדל”ן של לוד והסביבה.

חשוב לציין, כי גם על מנת לעסוק ביזמות נדל”ן, ואפילו כאשר מדובר בעיר הביתית שלנו אותה אנו מכירים טוב במיוחד, עדיין קיים צורך בידע מקצועי רב. לכן, לימודי נדל”ן או קורסים בשוק ההון יכולים לסייע מאוד לכל יזם, משקיע או כל תושב/ת של לוד המעוניינים לבנות לעצמם תחום עיסוק חדש, רווחי ומעניין.