Site icon מקומונט לוד

מרגש עד דמעות: קהילת חב”ד בלוד הצדיעה לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם

כ-550 אנשים, נשים וטף מקהילת חב”ד בלוד השתתפו במוצאי שבת האחרון באירוע “הקהל מיוחד” שנערך בהיכל התרבות העירוני כאות הצדעה לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם, ערב מרגש שסחט דמעות מעיניי כל המשתתפים באולם. 

המנחה הרב רפאל קורקוס, אב לילד מיוחד הזמין את ראשון הדוברים – רב קהילת חב”ד בעיר, הרב ברוך בועז יורקוביץ’ שדיבר אותו מעלתם של הנשמות היקרות שהולבשו בגופים פיזיים בעולם הזה, ועד כמה חובתנו להעניק להם יחס שווה, לצד חום ואהבה. בסיום דבריו העניק הרב חומש לתלמיד המיוחד דוד ליסון וכן הוקרן וידאו מרגש של הרבי בו הוא מדבר על מעלתם של הילדים המיוחדים.

חיים ריבקין, אב לילד מיוחד השיק וחשף את מיזם “שעה מיוחדת” בה יאמצו משפחות מהקהילה את הילדים המיוחדים לשעה שבועית, כפי שיפורסם בהמשך.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו שהתרגש מגודל המעמד והבמה אותה העניקו לילדים עם הצרכים המיוחדים אמר, כי בע”ה זה האירוע הראשון מסוגו – שיהפוך לאירוע שנתי שהעירייה תקיים לקהילת חב”ד בעיר. רביבו שר עם הציבור שיר על שנת ה’הקהל’ וההתרגשות הורגשה באולם.

גם מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך – יוסי הרוש, שהשתתף באירוע ביקש לאחל למשתתפים ולמארגנים את ברכתו והוסיף כי ההשקעה הרבה סביב הכנת הכנס גדולה, אך בפועל התוצאה שווה עוד יותר.

דואטים מרגשים עם הילדים עם הצרכים מיוחדים

הזמר שמחה פרידמן – תושב העיר, שהוביל את התוכן המוסיקלי, אירח את הילדים המיוחדים, הוריהם ואחיהם לשירה בצוותא על הבמה, כאשר הקהל בפרץ מחיאות כפיים ודמעות בעיניים. טרם עליית כל משפחה לבמה – הוקרן סרטון ווידאו בו חשפה המשפחה את הקושי, ההתמודדות והאתגרים בגידול היומיומי של הילד המיוחד וכן שיתפו מהי הבקשה שלהם מהקהילה שסביבם.

במהלך האירוע נערך מופע תיפוף מוסיקלי המוני, בו הורגשו אנרגיות מאירות, מיוחדות ומאחדות בחסות ובניהול האומנותי של חני מלכא. בתום האירוע נעמדו כלל המשפחות עם הילדים המיוחדים על הבמה, ואל מול תשואות הקהל קיבלו מדליות וגביעים “אנחנו משפחה מיוחדת”.

הקהל יצא בתחושה שאינה ניתנת לתיאור במילים, בהתרגשות רבה ובחוויה עוצמתית ונוגעת. התגובות לא איחרו לבוא כאשר המשפחות תיארו כיצד לראשונה נחשפו להתמודדות של חבריהם לקהילה, לשכונה ולעבודה ועד כמה הם מעריכים ורוצים להיות שותפים. מיותר לציין את ההעצמה והכוחות המיוחדים שקיבלו המשפחות המתמודדות, כאשר הפנים קדימה לפעול  נמשכת ועשייה משותפת עם הקהילה.

את האירוע ארגנה בהצלחה רבה אריאלה יורקוביץ’, מנהלת מתנ”ס חב”ד שביקשה להודות לשותפים למלאכה: ראש העיר עו”ד יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש, מנהלת אגף תרבות – אורית עופר, מנהלת אגף לשילוב חברתי – אורלי דהן, מנהלת המרכז למשפחה – ליאור סמאי, מנהלת מחלקת תרבות תורנית – יעל רוזנטל, מנכ״ל רשת המתנסים לוד – אבי גיל, מנהלת היכל התרבות – נעמי מיוחס וכן לוועד קהילת חב”ד וועד הורים לילדים מיוחדים בחב”ד.