Site icon מקומונט לוד

מרכז התחבורה המשולב עם הרכבת צפוי להיפתח בחודשים הקרובים

תחנת רכבת לוד החדשה והמרכז המסחרי הצמוד אליה. צילום: דגן פתרונות. הדמיה: א. סטודיו

לוד הופכת למרכז תחבורה ראשי ברמה הלאומית ■ העבודות להקמת מתחם התחבורה המשולב בלוד, בעיצומן ■ הפרויקט, שעלותו 380 מיליון שקלים, יוקם על שטח של 51 דונם, יכלול תחנת רכבת חדשה בעיר לצד שטחי מסחר ובילוי, הקמת שני מגדלי משרדים ושדרוג סביבתי, וכן חניון חנה וסע שיוקם כחניון רב קומתי, עם כ-760 מקומות חנייה ■ רכבת ישראל: הראשון מבין שורה של פרויקטים שישלבו בין תחנת הרכבת כמרכזי הסעת המונים, למתחמי עסקים ובילוי ■ ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: מדובר בעוגן חזק ומשמעותי לעיר, אשר מחזקת את מעמדה כמרכז תחבורתי מהגדולים והחשובים בישראל

רכבת ישראל מתקדמת בבניית מתחם התחבורה המשולב בלוד. הפרויקט כולל מתחם חדש לחלוטין של תחנת הרכבת בלוד, לצד תחנת אוטובוסים מרכזית חדשה אשר תכלול עשרות קווי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. במתחם ייבנו שטחי מסחר ובילוי, יוקמו שני מגדלי משרדים, ישולבו מרכז ההדרכה המורחב ומתחם תחזוקה של רכבת ישראל וייעשה שדרוג של סביבת המתחם

אגף ביצוע בחטיבת פיתוח של רכבת ישראל, עדכן כי קיימת התקדמות נוספת בהקמת התחנה. בשבוע שעבר הונפו והונחו במקומם שני דרגנועים בתחנה החדשה.

תחנת הרכבת בלוד מהווה צומת מרכזי בתחבורה הרכבתית בישראל מזה 127 שנים, אז הונחו המסילות הראשונות בארץ ישראל. בשנים הקרובות, עם הצמיחה הגדולה בכמות הרכבות המופעלות בכל יום, הגידול בכמות הנוסעים, הפעלת קווים חדשים, ופתיחת מספר רב של תחנות נוסעים באזור המרכז, השרון והשפלה, תגדל משמעותית פעילות הרכבת באזור, וברכבת ישראל צופים כי מספר הנוסעים בתחנת לוד יזנק ל-5.5 מיליון בשנה, ותנועת הרכבות בתחנה תגדל ל-320 רכבות ביממה, עד שנת 2040.

לפני כשנתיים אף אוכלס מטה רכבת ישראל בעיר, כחלק מהצהרת כוונות ערכית, להמשך פיתוח העיר לוד כמוקד ארצי של רכבת ישראל.

השלט על המבנה החדש – לוד תאמינו – תחנת לוד החדשה יוצאת לדרך.

בשלב הראשון של הפרויקט, תכלול תחנת הרכבת החדשה שלושה רציפי נוסעים באורך 350 מטר, בשטח של 3,500 מ״ר בנוי ומקורה; מתחם מסחרי במפלס תחנת הרכבת, לרווחת הנוסעים ותושבי האזור: מסעדות, חנויות ושירותים שונים; חניון חנה וסע שיוקם כחניון רב קומתי, עם כ-760 מקומות חנייה, אשר ישרת את נוסעי התחנה ומתחם המסחר והמשרדים ותושבי העיר.

במסגרת הפרויקט, מושלם בימים אלה גשר עילי שעובר מעל ל-15 המסילות שבמתחם. בנוסף יורכבו 3 מעליות גדולות, המכילות עשרות נוסעים כל אחת, אחת לכל רציף ושלושה זוגות דרגנועים. בין מפלסי הרחוב, הרציפים, קומת המסחר והחניונים יפעלו 6 מעליות, וזוג דרגנועים, לצד ארבע מעליות שירות.

בשלב השני של הפרויקט, יוקמו שני מגדלי משרדים ומסחר בני חמש קומות, בסמוך למתחם התחנה החדשה, בגודל של 15 אלף מ״ר.

שני הדרגנועים מונחים בתחנה החדשה. צילום: דוברות
ראש העיר, יאיר רביבו: ” לוד הופכת למרכז תחבורה ראשי ברמה הלאומית”.

מרכבת ישראל נמסר: ״המרכז התחבורתי המשולב בלוד הוא הראשון מבין שורה של פרויקטים שישלבו בין תחנת הרכבת כמרכזי הסעת המונים, למתחמי עסקים ובילוי, ומצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים מסילתיים חדשים שהוקמו בשנים האחרונות. תחנת הרכבת בלוד מהווה צומת מרכזי אליו זורמת תנועת רכבות, נוסעים ומטען, מארבעה כיוונים, היקף תנועת הרכבות בתחנה צפוי לזנק ל-320 רכבות ביממה בשנים הקרובות, אשר יסיעו 5.5 מיליון נוסעים בשנה, עד שנת 2040״.

ראש העיר לוד, עו״ד יאיר רביבו, ציין כי ״מדובר בעוגן חזק ומשמעותי לעיר, אשר מחזקת את מעמדה כמרכז תחבורתי מהגדולים והחשובים בישראל. הקמת מתחם התחבורה המשולב מהווה חלק מהמאמצים הערכיים והתשתיתיים שמובילה ממשלת ישראל לחיזוק מעמדה של העיר ומרכזיותה בצומת הרכבות של המדינה. לוד הופכת אטרקטיבית למגורים, מרכז תיירות, עסקים, תעסוקה ותעשייה, וככזאת תהיה מרכז תחבורה ותעסוקה ראשי של ישראל, לצד העיר תל אביב. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי שמאמין בעיר, עסקים חדשים ומנהיגות מקומית. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, יהפכו את העיר לאחד היעדים המועדפים עבור משפחות צעירות וארגונים גדולים”.