Site icon מקומונט לוד

משחק כדורגל לאחווה ודו-קיום התקיים באצטדיון העירוני לוד

משחק כדורגל לאחווה ודו-קיום התקיים אתמול באצטדיון העירוני לוד, בהשתתפות שחקני עבר בכירים, יהודים וערבים, אשר הרכיבו שתי קבוצות מעורבות. ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו נרתם והיה שותף פעיל למהלך, ואף הזמין את נכבדי העיר מהמגזר הערבי לצפות במשחק.

ערוץ הספורט נרתם אף הוא ושידר את המשחק בשידור חי, עם עמדת פרשנות של בוני גינזבורג והמאמן הלאומי לשעבר שלמה שרף. ראש העיר התראיין לערוץ הספורט במהלך המשחק ושיתף את הצופים בניסיונות לגשר בין הצדדים ולהחזיר את העיר לשגרה. ניקי מיכאלי, מנהל אגף הספורט בעבר היה הכרוז שליווה את המשחק.

הקבוצה המנצחת הייתה אחווה שניצחה בתוצאה 7:3. המסר של המשחק כמובן היה של אחדות, אחווה ודו-קיום ללא ההבדל גזע ודת.

מנהל מחלקת הספורט – שמוליק גבע כהן: “שחקני העבר של הכדורגל בישראל ששיחקו זה לצד זה במשך הרבה שנים, שמו את הדעות האישיות והמחלוקות בעם בצד, ובאו לתרום מזמנם ומרצם לטובת העניין הכל-כך חשוב, שהוא לנצח את האלימות – דבר שפגע ברקמה הישראלית בין יהודים לערבים”.

מנהל אגף הספורט – מאיר אליהו: “אין טוב יותר מספורט בכלל וכדורגל בפרט, בכדי לגשר בין תרבויות, דתות ומגזרים. אני רוצה להודות לשחקנים, לשופטים ולפרשנים שנטלו חלק במיזם החשוב וכמובן לערוץ 5 שהרימו את הכפפה יחד עם הסתדרות מרחב ת״א. לצוות אגף הספורט – אהרון זיתון, שמוליק גבע-כהן ומזל טייב וכן לחבר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט – אריה לוי, על תמיכתו בהוצאת האירוע לפועל”.

בסיום המשחק בהוקרה לשחקנים על השתתפותם. תמונה: דוברות עיריית לוד

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו: “הספורט תמיד מהווה את אחד האמצעים לחיזוק הדו-קיום בלוד לערכים של הוגנות, שוויון, הבנה וכבוד הדדי ואין כמו משחק כדורגל טוב כדי לשבור את החומות של הניכור והדעות הקדומות.

“לאחר שעברנו ימים קשים בעיר לוד, היה מרנין לראות את השחקנים השונים – יהודים וערבים, שמים את הדעות וההשקפות בצד ומשחקים זה לצד זה יחדיו על המגרש. לאחר זמן רב שבו לא צפינו בספורט באצטדיון העירוני – בשל שנת קורונה ועוד, כיף היה לחזור אל הדשא, האוהדים, השדרים והאווירה המאחדת. בפעם הראשונה מזה תקופה ארוכה, ישבתי באצטדיון כדורגל ופיצחתי גרעינים, זה הסימן הטוב ביותר שאנו חוזרים לשגרה, ב”ה.

“תודתי לעמותת המחלקה לספורט במקומות עבודה וספורט עממי – הפועל מחוז ת”א, להסתדרות במרחב ת”א, לערוץ 5 ששידר את המשחק, למחזיק תיק הספורט אריה לוי ולמנהל אגף הספורט מאיר אליהו על היוזמה החשובה”.