Site icon מקומונט לוד

מתי הכי נכון לקנות לילדים נעלים חדשות?

רכישת נעליים חדשות לילד יכולה להיות הצלחה מסחררת או כישלון חרוץ. יש ילדים שנרגשים מאוד בשל המאורע, משתפים פעולה עם המדידה ומבסוטים לצאת לדרך חדשה, בעוד לאחרים קשה להיפרד מהנעל הוותיקה שליוותה אותם בנאמנות.
לכן, חשוב לייצר את האווירה הנכונה והסביבה התומכת ביותר ברכישת הנעל וגם לתזמן את הרכישה למועד הנכון, כשיש בשטח מספיק סימנים לכך שמתעורר הצורך בנעליים חדשות.

כיצד תדעו אם הגיע הזמן לרכוש נעליים לילד ואיך לבחור את הזוג הנכון עבורו באותה עת?

צר, הדוק, צפוף מדי – תנו לרגל לנשום

יש לקחת בחשבון שכפות הרגליים של הילדים גדלות מהר ולעיתים תהיה תחושה שהנעל כבר קטנה מדי ויש לדחוס היטב את הרגל פנימה, זאת על מנת לנעול את הנעל.
במקרה זה, רוב הסיכויים שכפות הרגליים כבר צמחו מהפעם הקודמת שרכשתם נעליים ויש צורך לעדכן בזוג חדש. שימו לב שחשוב לבחור זוג עם מרווח בין קצות האצבעות לקצה הנעל, כדי לתת לכפות רגליים מרחב וגם את האופציה להתפתח במלואן ללא לחץ מיותר, למניעת שפשופים וכן הליכה ויציבה מאוזנות.

צילום: UNSPLASH

הסוליה מתפרקת? הגיע הזמן להחלפה

סימן נוסף לכך שהגיע המועד לצאת לשופינג בעקבות נעלי ספורט לילדים היא שחיקה מוגברת של הפריט ובמיוחד התפרקות הסוליה או היווצרות שקעים בסוליה כמו גר היגררותה לאורך הקרקע. לעיתים גם הריפוד הפנימי יתפרק או ייפרד וכף הרגל תשתפשף ותזיע פנימה כי הריפוד לא טוב או שהבטנה בלויה עם תפרים שהתפרקו, ומקשה על הצעידה ואף יכולה לגרום כתוצאה מכך להיווצרותן של שלפוחיות ברגליים בשל החיכוך. כפות הרגליים של ילדים הן רגישות מאוד ולכן חשוב למנוע את החיכוך עם העור ולבחור נעליים חדשות ללא בלאי וללא שחיקה.
לפעמים הסימנים יהיו השפשופים או השלפוחיות על פני הרגליים של הילדים ולא בהכרח התפרקותה של הנעל או ילד שצולע מעט בשל כך שהוא לא משיג את התמיכה הנדרשת בקרסול.

שינויים בצרכים וברצונות של הילד

יתכן שהזוג הקודם שרת את הילד בנאמנות, אבל כעת הוא מתחיל פעילות ספורטיבית חדשה כמו כדורגל או כדורסל ומתעורר הצורך לעדכן לו את מלתחת ההנעלה בזוג ייעודי לענף ספורט זה שיכול לשפר את הביצועים ולספק תמיכה מרבית. בדקו מהו הדגם הנכון עבורו בהתאם לסגנון חייו כרגע והצרכים העולים בעקבות כך.
תרחיש נוסף הוא שרכשתם לפעוט נעלי טרום הליכה וכעת, שהוא הולך היטב ויציב, עולה הצורך לחדש בזוג שיתאים לו כעת לתחילת דרכו בעולם. כמו כן, יתכן שלילד יש כבר טעם אופנתי וכעת הוא מבקש לעצמו זוג אופנתי של מותג שהוא אוהב או בעיצוב שהוא מעדיף.

איך לבחור את הזוג הנכון?

חשוב מאוד לבצע מדידה כדי לוודא התאמה מושלמת או לפחות לשרטט את כפות הרגליים על מנת להבין איזה דגם יכול להתאים. שימו לב לאיכות חומרי הגלם במיוחד נושמים ואווריריים למניעת הזעה מבפנים אך עמידים בפני רטיבות מבחוץ.
בצעו את המדידה עצמה בעת עמידה ולא בישיבה ומדידה של שתי כפות הרגליים, כי לעיתים יש חוסר התאמה בגודל של שתיהן. חשוב שהפריט לא יהיה צמוד מדי אך גם לא משוחרר מדי, שיש תחושת נוחות ולא אי נוחות.
כדי למנוע החלפת זוג כל קפיצת גדילה אפשר לקחת מידה אחת יותר אך ורק בתנאי שהדגם לא מכביד או עשוי לפגוע בהליכה וביציבה ולפצות על המידה הגדולה יותר, כדי השגם יתאים גם להמשך, בלבישת גרביים עבות יותר.

עדיין מתלבטים? מוזמנים לבחור נעלי ספורט לילדים באליטל אונליין. לחצו כאן 👈