Site icon מקומונט לוד

מתי כדאי לפנות לביצוע אבחון פסיכודידקטי?

אבחון פסיכודידקטי הינו אבחון אשר יעילותו הוכחה בשנים האחרונות בצורה ברורה מאוד. מדובר באישור / דחייה של חששות של הורים רבים, או בירור המקור של קשיים רבים ושונים מהם סובל הנבדק. ישנם מקרים רבים בהם אבחון פסיכודידקטי יכול להוות קרש קפיצה משמעותי מאוד עבור הנבדק, הוא יכול לאפשר שיטות לימוד נכונות יותר עבורו וטיפול מתאים יותר אשר יאפשר לו להתמודד עם הקשיים שלו באופן הרבה יותר טוב ולהמשיך את שגרת חייו באופן נכון וראוי יותר.

ישנם שלושה מצבים מרכזיים ועיקריים בהם כדאי לפנות לקבלת אבחון פסיכודידקטי, ואלו הם המצבים הללו:

קשיים רגשיים

אבחון פסיכודידקטי. צילום: pixabay

כאשר הנבדק סובל מקשיים רגשיים ברורים, בין אם אלו קשיים שהתעוררו בעקבות מצב רגשי פתאומי בחייו של הנבדק כמו גירושים של ההורים אצל ילדים או שינוי קיצוני במצב הכלכלי ותחושות של חוסר ביטחון, או קשיים רגשיים אשר מלווים אותו באופן קבוע, כדאי לפנות לקבלת אבחון פסיכודידקטי. האבחון יאפשר לאתר את המקור האמיתי של הקשיים הללו, ואת כל מה שמסתתר מאחוריהם, כך שיהיה קל יותר לסייע לנבדק ולעזור לו להתמודד עם הקשיים הללו באופן הרבה יותר טוב, עכשיו ובעתיד.

התאמות ברמה 3

במידה ונדרש צורך בהתאמות ברמה 3, התאמות המאפשרות לבצע בחינות בעל פה, שאלונים המותאמים עבור הנבדק, המרה של בחינות הבגרות במתמטיקה במקצוע מדעי אחר וכדומה, משרד החינוך דורש לבצע אבחון פסיכודידקטי אשר על פי התוצאות שלו ייקבע האם הנבדק זכאי לבצע בחינות מהסוג הזה ובצורה הזו או לא. משרד החינוך כבר לא מסתפק באבחון דידקטי בלבד, אלא בכדי להבין את היכולת של כל התלמיד והאם קיימים אצלו קשיים רגשיים אשר יכולים להשפיע על יכולת הלמידה שלו והתפקוד שלו בזמן המבחנים יש לבצע אבחון מקיף יותר.

מסגרות חינוכיות מותאמות

במידה ויש שאלה בנוגע לבחירת מסגרת חינוכית המתאימה עבור הצרכים של הילד כמו בית ספר לחינוך מיוחד, כיתת מחוננים, דילוג כיתה ומעבר לכיתה גבוהה יותר וכדומה, בהם נדרשת בחינה מלאה להתאמתו של הילד לאותה המסגרת.