Site icon מקומונט לוד

מתקשים לישון? הנה 3 טיפים שיעזרו לכם

שינה משפיעה בצורה קריטית על איכות החיים שלכם – אך יכול להיות שיש דברים שמפריעים לה להתפתח כהלכה. רוצים לישון טוב יותר כבר מהלילה הקרוב? הנה הטיפים שחיכיתם להם

אדם ממוצע מבלה שליש מחייו משינה והאמת היא שלא צריך להיות רופא בשביל להבין עד כמה זו פעולה חשובה. כך למשל בגילאי 14-17 אנחנו צריכים לישון 8-10 שעות בלילה, בעוד בגילאי 18-64 ההמלצה היא ל-7-9 שעות שינה. לשם השוואה, תינוקות בגילאי 0-3 חודשים אמורים לישון כ-14-17 שעות ביום וקשישים בגילאי 65 ומעלה מסתפקים ב-7-8 שעות.

pexels

עוד עולה מהנתונים שרובנו לא ישנים מספיק. לפי סקר שנערך בישראל במרץ 2016, כ-56% מהציבור ישנים 5-6 שעות בלילה ורק 38% נשמעים להנחיות וישנים 7-8 שעות. יתרה על כך, 50% מהגברים והנשים סובלים מהפרעות שינה כלשהן ומתוכם כ-34% מתעוררים באמצע הלילה בלי להצליח להירדם מחדש.

מזדהים עם הסטטיסטיקה אבל נמאס לכם להיות עייפים? הנה 3 טיפים שכנראה ישפרו עבורכם את איכות השינה:

  1. החליפו מיטה, מזרון וכרית

הפלטפורמה שבה אנחנו משתמשים כדי להירדם משפיעה הכי הרבה על היכולת שלנו לצבור שעות שינה רצופות. במילים אחרות, מי שרוצה לישון טוב יותר חייב לשקול להחליף מיטה, מזרון וכרית – או לפחות את אחד מהם.

בעזרת מיטה מתכווננת למשל ניתן לכוון את התנוחה לצרכי הגוף ולמנוע כאבי שרירים, צוואר וגב. בטווח הארוך, המיטה המתכווננת גם מסייעת לפיזור לחצים וכך היא תורמת לשינה ערבה ורצופה. אם באותה הזדמנות תחליפו גם את הכרית, תיהנו מכל העולמות ובלי לחרוג מהתקציב.

  1. סיימו לאכול כ-3-4 שעות לפני השינה

אף אחד לא מצפה ממכם ללכת לישון רעבים, אבל גם שינה על בטן מלאה היא לא ממש מומלצת. הפתרון הכי טוב הוא לסיים את ארוחת הערב כ-3-4 שעות לפני השינה ולדאוג שהיא תהיה קלה. במידה ובכל זאת תרגישו רעבים, תוכלו להוסיף נשנוש לתפריט ולאכול יוגורט עם דגנים, שיבולת שועל או כל דבר אחר שמשביע אתכם.

הקשר בין אכילה ושינה נובע מהפעולות שהגוף צריך לבצע על מנת לעכל את המזון. עבור רובנו הקושי העיקרי מתבטא לאחר ארוחת שישי ובחגים, אך זה בדיוק הזמן לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי לשפר את איכות החיים.

  1. צמצמו הפרעות חיצוניות

רעשים, טמפרטורות ותאורה מונעים מהגוף שלכם להיכנס מצב שינה אופטימאלי. אם אתם רוצים לישון טוב יותר, תצטרכו לצמצם את ההפרעות החיצוניות ולמנוע אותן לגמרי. הכי קל לעשות את זה עם וילון ואפשר גם להפעיל מזגן בקיץ וחימום בחורף.

כמו כן, שעות שינה לא קבועות וסביבה לא נוחה עלולים גם הם לפגוע בחוויית השינה. מבחינתכם, היתרון הוא שמדובר בנושא שניתן לשלוט בו ושתוצאות הפעולה הן ודאיות.