Site icon מקומונט לוד

נהיגה תחת השפעת אלכוהול – ושלא תחשבו על זה בכלל

יש דברים שבכלל לא יעלו על הדעת. אחד מהם הוא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. באם תעשו זאת, לא רק שאתם מסכנים את עצמכם, אלא אתם אף מסכנים את הסביבה שלכם. הרבה דברים יכולים להשתבש כאשר נוהגים מתוך שכרות, ותאונות דרכים הן ההוכחה לכך. ועל כן, ממרום חשיבות הנושא, תחקור את העניין לעומק במאמר זה.

האם נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת אתכם ואת סביבתכם הקרובה?

ניתן לומר בוודאות, כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת אף אתכם ואף את הסביבה הקרובה לכם. נהיגה עם השפעה של אלכוהול יכולה לחול ברכב פרטי, במשאית, בקולנועית או באופנוע. למעשה, בכל רכב ממונע. ומדובר על פשע, שמוגדר כעבירה על החוק. לא משנה באם אתם שיכורים בנהיגה, או ששתיתם כמות מועטה של השתייה החריפה, כך או כך התוצאות עשויות להיות הרות גורל. יש נהגים אשר, פחות או יותר, שולטים במצב, אך בשנייה של חוסר תשומת לב, הכול יכול להשתבש, ולהפוך את המצב בכביש למסוכן. מי שהכי מועד לפורענות הוא מי שנוהג לשתות אלכוהול באופן קבוע, או מי שממש “מכור” לטיפה המרה, וצורך כמות בלתי נדלית של אלכוהול בפרקי זמן קצרים, עובדה זאת כשלעצמה מעמידה אותו ברמה של סיכון להיחשפות לתופעות לוואי הרסניות. עד שהאלכוהול ייספג בזרם הדם שלכם תעבור כחצי שעה. במשך הזמן האקוטי הזה, אתם עשויים לסבול מהאטה בנשימה, ולעיכוב בכישורים הקוגניטיביים שלכם. בעיקר בשל כך חל איסור מוחלט לנהוג תחת שכרות, או תחת השפעת אלכוהול. הכמיהה ליותר מדי אלכוהול, מן הראוי שתטופל במסגרת ייחודית לגמילה מאלכוהוליזם. תדעו לבקש עזרה, לפני שיהיה מאוחר מדי. לפני שתפגעו חלילה באזרח תמים, וכל הקערה תיהפך על פיה.

צילום: CANVA

איך נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת אתכם?

נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת אתכם, ופוגעת בכל מיני רבדים של כישורי הנהיגה שלכם. כמו למשל – היא מעכבת את אלמנט השיפוט. המוח שלכם שולט בדרך שאתם שופטים היבטים כאלו ואחרים. יש מקום חשוב שכישורי השיפוט שלכם מופעלים באופן קבלת החלטות בזמן הנהיגה. כמו – הנכם עשויים להיות מסוגלים לצפות כל מיני בעיות, תוך כדי קבלת החלטות נהירות אם רכב עוקף אתכם. כושר השיפוט התקין שלכם יסייע לכם להיוותר מודעים, כמו גם ערניים לתנאי הסביבה בעת הנהיגה בכביש. ואילו כאשר נוהגים תחת השפעת אלכוהול, פני הדברים מקבלים תפנית. וכושר השיפוט שלכם נפגע. אלכוהול מאט את זמן התגובה שלכם, מה שעשוי להגביר את הסבירות להיקלע לתאונת דרכים. צריכה מרובה של אלכוהול גם עשויה להשפיע לרעה על הראייה שלכם. תסבלו מטשטוש בראייה, ולא תוכלו לשלוט במראה העיניים שלכם. חוסר ראייה מיטבי עשוי להשפיע על הדרך שבה אתם אומדים את המרחק בין הרכב שלכם לבין מכוניות שונות שבכביש. צריכה מופרזת של אלכוהול משפיעה אף על המיומנות המוטוריות שלכם, כמו למשל – תיאום יד ועין. בלעדיהם, שמא לא יהיה באפשרותכם להימנע מתרחיש מזיק, מעבר לפינה. מספר סימנים ברורים של חוסר יכולת בקואורדינציה מכילים אי היכולת לעמוד ישר, בעיות בהליכה והתנדנדות. עד כדי כך, שתתקשו להיכנס לרכב ולהפעיל אותו בכלל.