Site icon מקומונט לוד

נחנך בית הרכבת בלוד. אויישו למעלה מ-500 עובדים

רכבת ישראל השלימה את מעבר הנהלת ומטה החברה ל”בית הרכבת” בלוד. למעלה מ- 500 עובדי החברה בתפקידי ארגון, מטה והנהלה החלו לאייש את משרדיה החדשים של הרכבת בלוד.

בערב חג הסוכות, נחנכה קריית הרכבת בלוד, במעמד שר התחבורה ישראל כ”ץ, ראש העיר ע”ד יאיר רביבו, מנכ”ל רכבת ישראל שחר איילון, ובהשתתפות חברי מועצה ובכירי העירייה, ובכירי רכבת ישראל.

גוזרים את הסרט על רקע דגם הקטר הראשון שפעל בארץ אשר הוצב בכניסה לבניין הנהלת הרכבת. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

“הנה באה הרכבת” אמר ראש העיר בדברי ברכתו, “חנכנו בשעה טובה ומוצלחת את בית הנהלת רכבת ישראל בלוד, בניין מפואר בן 8 קומות משרדים, אשר תוכנן בהשראת פסי הרכבת בעיצוב אדריכלי מדהים ומרשים. תודתי לשר כ”ץ, הרפורמטור והבולדוזר הגדול בממשלת ישראל, אשר עמד בכל הלחצים האדירים שהופעלו עליו וקבע בנחרצות שבית הרכבת יוקם בלוד, כחלק מהמאמצים הערכיים והתשתיתיים שמובילה ממשלת ישראל לחיזוקה של העיר. המקום הזה הוא מקום אסטרטגי חשוב ביותר מאז הקמתה של העיר לוד, לידו ייבנה המרכז התחבורתי המשולב הכולל תחנת רכבת חדשה ומודרנית מהגדולות במדינה, תחנת אוטובוסים חדשה שתעבור מהעיר העתיקה, בנייני מסחר ומשרדים, וקומפלקס אדיר שישרת את תושבי לוד והאזור, וישמש תחנת מעבר וצומת להחלפת קווים בין יעדים בכל הארץ. בית הרכבת הסמוך לשכונת הרכבת, מסמל את המעבר של העיר מנחשלות לקידמה והתפתחות. לוד היא לב המערכת, זה עוגן חזק ומשמעותי לעיר לוד, כפי שהדגיש השר כ”ץ בדבריו, כמי שרק לאחרונה דחף להשלמת עבודות ההפרדה המפלסית בכניסה לגני אביב בהשקעה של כ-80 מיליון ₪”

במהלך הטקס פגש ראש העיר את יו”ר ועד דרום ברכבת ישראל, ליאב אליהו, תושב העיר לוד אשר יחד יצאו בקריאה משותפת לתושבי העיר, להגיע ולהכיר את רכבת ישראל אשר קולטת עובדים בימים אלה, ולהתפרנס בשורותיה.
יצוין כפי שהדגיש ראש העיר, כי בסמוך לבית הרכבת צפוי להיבנות המרכז התחבורתי המשולב (מתח”מ). העבודות צפויות להתחיל בתחילת 2018 ולהימשך כשלוש שנים. במסגרת הפרויקט יוקם מבנה בן 7 קומות שיכלול קומה עבור תחנת רכבת חדשה המשולבת עם מסחר; 6 קומות חניה מעל התחנה שישרתו את הציבור הרחב – כ-600 מקומות חניה; מתחת לתחנה תוקמנה שתי קומות נוספות. כמו כן יוקמו רציפים חדשים בתחנה, ומעבר עילי ביניהם. הגישה בין הרציפים לגשר תיעשה באמצעות מעליות ודרגנועים.

מעל מבנה התחנה והחניות מתוכננים להיבנות בעתיד 2 מגדלי משרדים, ובצמוד תשתלב בקומפלקס תחנת האוטובוסים המרכזית החדשה של העיר.

שטח תחנת הרכבת המחודשת יעמוד על כ-930 מ”ר, שלושה רציפי נוסעים בשטח של 3,500 מ”ר בנוי ומקורה בנוסף לשטח רציפים של 1300 מ”ר לא מקורים ובאורך של 350 מטר כל אחד. במסגרת הפרויקט נבנה גם גשר מעל 15 המסילות ושלושת הרציפים שאורכו 120 מטרים, מהרציף המזרחי ביותר ועד לקומת התחנה והמסחר.

שחר איילון, מנכ”ל רכבת ישראל ציין אף הוא כי המעבר לבית הרכבת בלוד בא מטעמים ערכיים לשם חיזוק העיר לוד, מטעמים פונקציונליים של איחוד מטה רכבת ישראל תחת קורת גג אחת, וגם מטעמים חברתיים של שילוב עשיית רכבת ישראל ומעורבותה החברתית עם תושבי העיר. “בית הרכבת הוא ללא גדרות, אנו מזמינים את אנשי האזור וכל אורח לבקר במתחם ולהיות שותף לעשייה המשמעותית של רכבת ישראל”, אמר איילון.

“בית הרכבת סמוך גם לשכונת חב”ד, הרבי קבע בזמנו כי “לוד היא השער של המדינה”, ובהחלט יש לנו במה להתגאות היום יותר מתמיד, בזכות הכניסה המרשימה שמוסיף הבניין המרשים בכניסה לעיר לוד”, אמר לסיום יאיר רביבו.