Site icon מקומונט לוד

נחנכה “כיכר השלום” בשכונת “נווה שלום” בלוד

בטקס רב משתתפים, נחנכה “כיכר השלום” בלוד, בצומת הרחובות יצחק רבין – צלאח א-דין בשכונת “נווה שלום” הצמודה לשכונת הרכבת, לזכרו של השייח’ ג’ודע אבו עיד אזברגה (1917 – 1992) שפעל כל חייו לקירוב לבבות ולהשכין שלום בין משפחות מסוכסכות, לחיזוק האחווה והדו-קיום בין תושבי לוד יהודים וערבים.

הטקס התקיים במעמד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, בני משפחתו של השייח ג’דוע בהם בנו סלאח שהיה מיוזמי ההנצחה, ממלא מקום ראש העיר אלי סער וסגני ראש העיר הרב אליהו ממן ויוסי הרוש, חברי מועצת העיר עו”ד עבד אזברגה, עו”ד פרג’ אבן פרג’ ומוחמד אבו שריקי, מפקד תחנת לוד סנ”צ יגאל עזרא, סגן ראש עיריית רהט אחמד נססרה, וכן מכיריו ומוקיריו בהם שייח’ים וקאדים מלוד ומישובים ערביים מהדרום ומצפון המדינה וכן מירושלים ויפו, עבדאלה אבו-קישק יו”ר ועד הנאמנים המוסלמי, ומוחמד אבו נאדי ערארה, ידיד אישי של השייח’ והמשפחה.

בטקס חנוכת כיכר השלום, יאיר רביבו מעניק תעודת הוקרה לסלאח אזברגה.צילום דוברות עיריית לוד

סלאח אזברגה, בנו של השייח’ שהיה זה שפנה לראש העיר בבקשה להנציח את זכרו של אביו, סיפר על דמותו של אביו ועל פועלו, וכן הודה במילים נרגשות לראש העיר יאיר רביבו ולחברי המועצה, “אנו משפחת אזברגה מודים לכם על פעילותכם ועל המאמצים שאתם משקיעים במגזר הערבי בלוד”.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו אשר תיבל את דבריו גם בשפה הערבית, ציין כי “לכבודה של לוד לקרוא כיכר לזכרו של אחד האנשים המכובדים בלוד, השייח’ ג’דוע אבו עיד אזברגה, איש של שלום, סמל לדו-קיום שכיבד את כל הקהילות בלוד, יהודים וערבים וזכה להערכה רבה בין התושבים משני המגזרים בעיר”. כן ציין כי בחודשים הקרובים ייחנכו בשכונה מועדון נוער חדש, וכן המתנ”ס הגדול והיקר שהוקם בלוד בהשקעה של כ-15 מיליון ₪, אולם ספורט חדש בבי”ס נווה שלום אשר השבוע נערך טקס הנחת אבן הפינה במעמד הגב’ שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, וכן השקעות אדירות בתשתיות לרבות כביש הטבעת בהשקעה של 3 מיליון ₪.

בתום פרק הברכות הוסר הלוט מעל שלט “כיכר השלום” באווירה חגיגית, בלחיצות ידיים משותפות ובהכרת תודה לראש העיר עו”ד יאיר רביבו.

שייח’ים ונכבדים מלוד ומכל הארץ בלחיצת יד משותפת עם ראש העיר יאיר רביבו.צילום דוברות עיריית לוד