Site icon מקומונט לוד

ניהול תיק השקעות – מדוע לא כדאי לי לנהל תיק לבד?

אפילו אם אנו לא רוצים להודות בכך כסף הוא הדבר החשוב ביותר בחיים. מי שיש לו כסף נהנה מאיכות חיים יותר גבוהה ומחיים יותר טובים מכל הבחינות. אדם עם כסף הוא אדם מאושר יותר ושמח יותר ובריא יותר ולכן אנו צריכים לעשות כל מאמץ בכדי שיהיה לנו כמה שיותר כסף.

על רקע זה יש לציין כי אנו צריכים לתת לכסף לעבוד בשבילנו וזה אומר שאנו צריכים להשקיע אותו בחכמה. אז איך נשקיע את הכסף שלנו? עם חברת השקעות. ניהול תיק השקעות הוא לא דבר שעושים לבד מכיוון שזה מקצוע לכל דבר ועניין. כפי שאתם לא מתקנים חשמל לבד כך אתם לא יכולים להשקיע לבד את הכסף שלכם מכיוון שאם תעשו זאת אתם בסכנה להפסיד חלק ניכר מן הכסף שלכם.

על מה אני צריך להסתכל כאשר אני בוחר חברת ניהול להשקעות שלי?

אין ספק שיש משמעות אדירה לשאלה באיזה חברה אני בוחר בשביל ניהול תיק השקעות. ככל שנבחר חברה יותר טובה כך היא תשיג תשואות גבוהות יותר על ההשקעה שלי. אז איך אבחר את החברה הטובה ביותר?

אם כן קודם כל אתם צריכים לבחון את רמת התשואות של החברה בעבר וזה ילמד אתכם על המקצוענות של החברה. לצד זאת כדאי לבחון את סטיית התקן של תיק ההשקעות של החברה מכיוון הדבר ילמד אתכם על מידת הסיכון של התיק. עליכם להבין כי ככל שסטיית התקן יותר גבוהה כך הסיכון של התיק הוא יותר גבוה ולכן לא כדאי לכם לבחור בחברה עם סטיית תקן גבוהה.

האם כדאי לי לבחור חברה ישראלית לניהול התיק או חברה מחו”ל?

אם אתם רוצים לבצע תכנון פיננסי אתם צריכים קודם כל לשים לב מי מנהל לכם את תיק ההשקעות. על רקע זה עולה השאלה האם כדאי לנו לנהל את התיק עם חברה מחו”ל או עם חברה ישראלית?

אם כן חברה מחו”ל לא תספור אתכם ולא תקדיש לכם תשומת לב רבה מכיוון שלא אכפת לה מהמוניטין שלה בישראל. יש גם לציין כי חברה ישראלית מכירה את השוק המקומי ולכן התשואות שלה יהיו יותר גבוהות. סביר להניח כי לחברה מחו”ל תצטרכו לשלם הרבה מאוד עמלות וזו עוד סיבה מדוע עדיף לעבוד עם חברה ישראלית.

האם כדאי לי לנהל את ההשקעות שלי דרך הבנק?

ניהול תיק השקעות על ידי הבנק הוא לא רעיון טוב מכיוון שניהול תיקי השקעות זו לא המומחיות של הבנק. אם אתם רוצים להשיג תשואה גבוהה על התיק שלכם אתם צריכים לפנות אל חברה אשר ניהול השקעות זה כל מה שהיא עושה וזה לא איזה עבודה צדדית בשבילה אלא מרכז עולמה.