Site icon מקומונט לוד

נתפסתם נוהגים בשכרות – מה אתם יכולים לעשות?

נהיגה בשכרות נחשבת לעבירה חמורה, שההתייחסות אליה חורגת אפילו מתחום עבירות התעבורה הרגילות, וזאת הן בשל התוצאות החמורות שעלולות להיגרם בגינה והן לאור העובדה שלא ניתן לטעון כי העבירה בוצעה בחוסר תשומת לב.

המשמעות של הדברים היא, שעבירת נהיגה בשכרות היא עבירה שאליה מתייחס בית המשפט בחומרה יתרה, בין היתר באמצעות סמכויות מפליגות שהעניק לו המחוקק. בניגוד לעבר, אז היה ניתן לנהוג עם כמות מסוימת של אלכוהול בדם, כיום אסור לעלות על ההגה עם כל כמות אלכוהול שהיא בדם. בתנאים אלה, נשאלת השאלה האם יש לכם בכלל סיבה להגיע לבית המשפט אם נתפסתם נוהגים בשכרות, והתשובה היא כמובן כן.

בית המשפט הוא לא מקום של צדק, אלא של חוק

כפי שמתאר זאת עורך דין דמיטרי אניקין, מומחה בדיני תעבורה, בית המשפט הוא לא מקום שבו עושים צדק, אלא מקום שבו אוכפים

נהיגה בשכרות. תמונה באדיבות: אתר pixabay

את החוק. טיעון זה מגיע בדרך כלל מכיוונים של אזרחים מתוסכלים שמצפים לקבל צדק, ובסופו של דבר מקבלים חוק במקום צדק, אך בדיוק במקרים אלה, צורת התנהלות זו של בית המשפט יכולה לפעול דווקא לטובתכם. הצדק הרי אומר שאם נהגתם בשכרות, עליכם להיענש על כך ולשלם את המחיר. החוק, לעומת זאת, גם אם התכוון להוביל למימוש הצדק, יכול לעמוד לצידכם ולספק לכם דרך יציאה מהסיפור, כשלכם רק יישאר ללמוד את הלקח ולהימנע מביצוע העבירה בעתיד. אבל איך בדיוק אפשר לעשות זאת?

בדקו כיצד תוכלו לגייס את החוק דווקא לצידכם

ובכן, על מנת להוביל להרשעה בעבירת נהיגה בשכרות בבית המשפט, על הגורם האוכף לא רק להוכיח שביצעתם את העבירה, ולשם כך מספיקה בדרך כלל עדות של שוטר בצירוף אינדיקציה טכנית כלשהי המוכיחה את ביצוע העבירה (בדיקת דם, בדיקת ינשוף וכדומה), אלא גם לנהל את כל ההליך המשפטי על פי החוק. עורך דין תעבורה מומחה כדוגמת עו”ד דמיטרי אניקין, הוא איש המקצוע שמסוגל לבחון את נסיבות המקרה ולזהות התנהלות לקויה של גורמי האכיפה, להביא תקדימים משפטיים קודמים שתומכים בעמדת הנהג, להביא טיעונים טכניים שמעלים ספק במהימנות הבדיקה שבוצעה וכדומה.

ניהול התיק על ידי עורך דין מקצועי

כל אלה הן למעשה דרכי התגוננות משפטית, שלא תמיד וגם לא אמור להיות קשר ביניהן ובין הצדק. מה שחשוב הוא שתוכלו להעלות ספק בעצם קיום העבירה או בעצם ההתנהלות החוקית של ההליך המשפטי מצד גורמי האכיפה. אם תקפידו שלא לעשות את הדברים בעצמכם ותקפידו לשכור עורך דין מומחה בתחום התעבורה, תוכלו לייצר לעצמכם סיכוי אמיתי ליהנות מהקלה משמעותית בעונש או מביטול העונש בכלל.