Site icon מקומונט לוד

סגן שר הבריאות סייר בשוק לוד: “המאבק לפתיחת השווקים – היה מוצדק”

סגן שר הבריאות יואב קיש: “שמחתי לבקר בשוק העירוני בלוד ולראות במו-עיניי את השמירה על הנחיות הבריאות של התושבים והקונים. ייאמר לזכותו של יאיר רביבו, כי הוא המנוע לפתיחת השווקים בארץ ■ ראש העיר יאיר רביבו: “היה מרגש לראות את הרוכלים המאושרים חוזרים להתפרנס בכבוד, ואת הציבור ששמח שהחזרנו לו את השוק”.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, אירח הבוקר את סגן שר הבריאות, ח”כ יואב קיש לביקור מיוחד, בו צעדו יחדיו וסיירו בין דוכני הסידקית, נהנו מקשת של צבעים ומריחות הפירות והירקות הטריים של השוק העירוני שנפתח, במאמצים מרובים של ראש העיר מול ממשלת ישראל, לאחר כשלושה חודשים בהם היה סגור.

בסיור לגמו השר ורה”ע מיץ לימון סחוט וטרי, רכשו מן הסחורה הטובה והאיכותית של הרוכלים ואף הריחו את ניחוחות הפירות והירקות הטריים והיפים שדוכני השוק מציעים לקונים.

סגן השר וראש העיר בסיור בשוק ליד דוכני הפירות והירקות הטריים. צילום: דוברות

לאחר מכן, המשיכו לסיור בבניין העירייה החדש הסמוך לשוק, אשר ייחנך בחג החנוכה הקרוב, כאשר ראש העיר מציג לסגן השר את הקומפלקס המפואר של מתחם העירייה החדש, שיאכלס את כלל אגפי ומחלקות עיריית לוד, כולל אולם הישיבות המרווח של מועצת העיר.

על השמירה על הנהלים והתפעול השוטף של השוק אמונה חברת האחזקות “שיא הברכה” אשר נחשבת למובילה בתחומה באזור. שלומי אלימלך, מנהל החברה סיפר על ההתארגנות המיוחדת שאפשרה את פתיחת השוק: “לצורך השמירה על בריאות הקונים, הסוחרים והמבלים בשוק תיגברנו את כח האדם שלנו, הוספנו בודקי חום בכניסות לשוק, סדרנים שאחראים אך ורק על שמירת הנחיות הבריאותיות ואף מינינו מנהל מיוחד שתפקידו לוודא שהשוק יהיה פתוח – ובטוח”.

סגן שר הבריאות, יואב קיש סיפר על הסיור המיוחד:  “שמחתי להתארח בעיר לוד, לבקר בשוק העירוני ולראות במו-עיניי את השמירה על הנחיות הבריאות של התושבים והקונים. ייאמר לזכותו של יאיר רביבו, כי הוא המנוע לפתיחת השווקים, הוא דחף לכך שהסוחרים יחזרו להתפרנס בכבוד, זאת תחת פיקוח ושמירה מנגיף הקורונה”.

סגן השר הוסיף, כי “אנו נמצאים כעת בימים בהם התחלואה במדינת ישראל מטפסת מעל ל-1,000 נדבקים חדשים ביום, ומצב זה עלול להחזיר אותנו לאחור – לסגר שלישי. המטרה היא – לדאוג שהתחלואה לא תטפס ותעבור ה-1,000 חולים חדשים ביום, כך נוכל לשמור שגרה בטוחה, עם מוסדות חינוך, מקומות פרנסה ומרכזי קניות פתוחים, תחת המתווה הסגול, עד אשר נקבל את החיסון בחודשים הקרובים”.

בדיקת חום בכניסה והקפדה על הנחיות משרד הבריאות

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו הוסיף: “במסגרת הביקור של ידידי סגן שר הבריאות, חה”כ יואב קיש הפועל לילות כימים לטובת אזרחי ישראל – צעדנו בין דוכני שוק לוד, פגשנו את הרוכלים המאושרים לחזור ולהתפרנס בכבוד, את הציבור ששמח שהחזרנו לו את השוק בו הוא רוכש את מרכולתו וראינו כי בזכות השמירה על מרחק בין בני-אדם, עם מסיכות, מדידת חום בכניסה ואלכוהול-ג’ל, המאבק שלי לפתיחת השווקים היה מוצדק.

“לאחר הסיור בשוק, טיפסנו יחד במדרגות החדשות של בניין העירייה המפואר שבנייתו נמצאת בשלבי סיום, שם זכה סגן השר לקבל הצצה ולהיות מהראשונים שרואים את המתחם שמביא בשורה לעיר לוד”.

ראש העיר הודה לידידו סגן שר הבריאות, חה”כ יואב קיש על הביקור, כאשר הם מסכמים את המשך שיתוף פעולה לטובת תושבי והעיר לוד.