Site icon מקומונט לוד

‘סולחה’ בחנוכת “כיכר הפרחים” לזכרו של דוד מרציאנו ז”ל יקיר העיר לוד

בטקס מרגש חנכה עיריית לוד את “כיכר הפרחים” בלוד, לזכרו של דוד מרציאנו ז”ל, יקיר העיר לוד ובנו של יורם מרציאנו.חיבור מרגש במיוחד נראה בין היריבים לשעבר לראשות העיר, ראש העיר המכהן, עו”ד רביבו וח”כ לשעבר מרציאנו שהתחבקו והשאירו את משקעי הבחירות מאחוריהם.

כיכר הפרחים בלוד לזכרו של דוד מרציאנו ז”ל מי ששימש כחבר מועצת העיר, מזכיר מועצת הפועלים, יקיר ההסתדרות ואף זכה באות יקיר העיר לוד נחנכה השבוע.מרגש במיוחד היה החיבור בין בנו של דוד ח”כ לשעבר יורם מרציאנו וראש העיר עו”ד רביבו לאחר הקרב העקוב שניהלו השניים במסגרת הבחירות האחרונות לראשות העיר.

רביבו ומרציאנו משאירים את משקעי העבר מאחור.צילום דוברות העירייה

הטקס התקיים במעמד ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, בני משפחת מרציאנו בהם הרעיה ליאוני והבן יורם מרציאנו חבר הכנסת וסגן ראש העיר לשעבר, חברי הכנסת עמיר פרץ, רויטל סוויד ואיציק שמולי, יו”ר ההסתדרות במרחב שפלה משה ארבלי, מ”מ ראש העיר אלי סער והסגן יוסי הרוש, רבני השכונות שמעון מאיר ביטון ויצחק מוזגרשוילי, ועשרות ממכיריו ומוקיריו של דוד מרציאנו.

ח”כ עמיר פרץ ציין כי הנצחתו של דוד מרציאנו בכיכר היא ראויה ביותר, שכן הכיכר מסמלת צמיחה וצניעות שכה אפיינו את אישיותו. ארבלי ציין בדבריו את יכולת הארגון המופלאה של דוד ז”ל, אשר הותיר אחריו נהלים בדיני עבודה המשמשים את ההסתדרות עד היום.

עם שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ וחברת הכנסת רויטל סוויד.צילום דוברות העירייה

יורם מרציאנו נשא דברים בשם המשפחה והודה לראש העיר על המחווה ועל התיקון ההיסטורי בהנצחת אביו, כמי שהיה ויישאר תמיד דמות מופת ומקור להערצה במשפחה, אדם חזק וחכם אך גם מתוק ורך ומעל הכל איש שראה במשפחה ערך עליון. “אני מודה לראש העיר יאיר רביבו על הנצחתו של אבי, אני שמח שאתה בראשות העיר, עכשיו יש לי פרח גדול בעיר כאן בכיכר הפרחים שנמשיך לטפח”.
“לכבודה של לוד להקים כיכר לזכרו של דוד מרציאנו ז”ל במיוחד שמיקום זה המהווה צומת מרכזית דרכה עובר פסיפס התרבויות המרהיב של העיר”, אמר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו וסיפר על ההיכרות האישית שהייתה לו עמו. “אני רוצה לברך את המשפחה היקרה, את הרעייה, את הילדים, הנכדים והנינים שהגיעו לטקס. דוד מרציאנו היה שם דבר בלוד ולא היה מי שלא הכיר אותו, הטיב לתאר אותו שמעון פרס כפי שזכור לי, כאשר ספד לו כשאמר בין היתר כי דוד היה איש גבה קומה, חזק ומרשים וכפי מראהו כך אופיו, אדם נחוש וחזק שידע להגן על עמדתו בנחישות ובעוצמה רבה”. בסיום דבריו ציין: “אני שמח שיורם מרציאנו ואני השארנו את משקעי הבחירות וכך צריך להיות”.
בתום דבריו העניק ראש העיר לרעיה ליאוני, בשמו ובשם חברי מועצת העיר, מגן הוקרה, עליו נכתב: “למשפחת מרציאנו היקרה, מזכרת מטקס חנוכת הכיכר לזכרו של דוד מרציאנו ז”ל (1929 – 2009).
דוד מרציאנו ז”ל, אחת הדמויות הציבוריות הבולטות מראשית ימיה של העיר, עלה ארצה בשנת 1948 ממרוקו. לאחר שירות צבאי, שרת במילואים כקצין קישור וכקצין מל”ח ופס”ח בנפת דגון, והמשיך בשרותו בהתנדבות עד הגיעו לגיל 60 כשהשתחרר בדרגת סגן-אלוף. במסגרת שרותו ותפקידו החשוב בהכנת העורף לשעת חירום, זכה להערכה רבה מצד מפקדיו.בין היתר ובזכות יכולת הארגון המופלאה שלו, היה מופקד באופן קבוע ובמשך שנים רבות, על ניהולו המופתי של טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל המתקיים מידי שנה בלוד.
במקביל שימש דוד מרציאנו בתפקידים ציבוריים רבים, כמזכיר סניף “הפועל” בלוד, מזכיר אגודת פועלי הבניין, מזכיר איגוד מקצועי, יו”ר מועצת פועלי לוד וחבר מועצת העיר, כן שימש כממלא מקום ראש המועצה הדתית בתפקידו הציבורי האחרון.
במסגרת תפקידיו הציבוריים זכה לשבחים רבים על כושר מנהיגותו, יוזמותיו וכושר הארגון המעולה שאפיין אותו. כן סייע רבות לתושבים בתעסוקתם, בפרנסתם ובהגנה על זכויותיהם המקצועיות. דוד מרציאנו ז”ל, פעל רבות למען הקהילה ותרם תרומה נכבדה לבניינה של העיר לוד, לקידומה ולשגשוגה משך שנים ארוכות.
על פועלו למען העובדים ורווחתם, הוענק לו אות יקיר ההסתדרות. על פעילותו הציבורית וההתנדבותית למען הקהילה, הוענק לו עיטור יקיר העיר לוד בטקס מרשים ומרגש שהתקיים ביולי 2003, בהיכל התרבות העירוני ע”ש מקסים לוי, במלאת 55 לשחרורה של העיר.

בתום הטקס הסירו יאיר רביבו ויורם מרציאנו את הלוט מעל שלטי “כיכר הפרחים” הנושאים את שמו של דוד מרציאנו ז”ל.