Site icon מקומונט לוד

סופת “ברברה” בעיצומה: צוותי החירום טיפלו בליקויי הבטיחות

למעלה מיממה בתוך מזג האוויר הסוער שהביאה עמה סופת הענק “ברברה”, ובהחלט אפשר לציין בסיפוק כי היערכותה הטובה של העירייה הוכיחה את עצמה. על אף מזג האויר הסוער, רוחות חזקות, גשמים עזים וקור משמעותי, צלחה לוד את הסופה בשלום, למעט אירועים נקודתיים שטופלו במהירות ע”י צוותי החירום של העירייה, שפעלו כל העת בשטח.

מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, כינס ביום שני השבוע לקראת בואה של הסופה החזקה, ישיבת היערכות עם כל גורמי החירום, משטרה, מד”א וכב”א וכן ראשי האגפים ונציגים מהתפעול, ההנדסה, הרווחה והחינוך, כדי לבחון ולטפל מידית בכל אירוע חריג.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, עומד מקרוב אחר ההיערכות של צוותי החירום העירונים, וקיבל עדכון מקיף ממנכ”ל העירייה, וכמו כן הנחה את צוותי העירייה לעבוד במתכונת חירום ככל שיידרש –  24 שעות ביממה, כדי לטפל בפגעי מזג האוויר ולסייע בפתרון בעיות הן בצד הפיסי והן בצד החברתי.

“נעשה ונפעל ככל שיידרש, כדי לאפשר לכם התושבים שגרת חיים תקינה על אף מזג האויר החיצוני, ואני קורא לכל תושבי העיר להישמע להוראות גופי החירום וההצלה ולשמור על כללי בטיחות במרחב האישי והציבורי”, אמר ראש העיר עם בואה של הסופה ללוד.

גיזום עץ ליד גן ילדים בשל חשש קריסת ענפים

הצוותים של עיריית לוד בשיתוף תאגיד המים וכלכלית, היו פרוסים בכל פינה בעיר ועבדו בקדחתנות ובמסירות תחת גשם שוטף כדי לטפל בהצפות, לרבות ניקיון תעלות הניקוז הפתוחות ושחרור הקולטנים ברחבי העיר, וכן שאיבת כל ריכוז מים ופתיחת כבישים ורחובות לתנועת רכבים.

ראש העיר: “תודתי לעובדי העירייה ולאגפי העירייה השונים אשר פעלו כל העת בנחישות וביעילות מרבית. במוקד העירוני נערכו כוננים להעניק מענה מהיר ויעיל לכל מפגע שנוצר וכן להפעלה מיידית של כל מערכות החירום העירוניות”, אמר יאיר רביבו, “אני מנצל את ההזדמנות וקורא גם לכם תושבים יקרים, להיערך לקראת ימים סוערים נוספים שצפויים בהמשך החורף, בין היתר לוודא איטום גגות ופתחים, חלונות ותריסים, לבדוק את תקינות מערכות החימום – בעיקר אלה המחייבות אוורור, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות, לגזום עצים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלי חשמל, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום, לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות ולפנות חפצים שעשויים להתעופף ממקום גבוה בשל הרוחות, כגון עציצים, ריהוט ושלטים. בכל אופן, אנחנו לשרותכם, באמצעות המוקד העירוני, 24 שעות ביממה!”

אנשי הפיקוח והשיטור העירוני נרתמו למשימה בניקוי פתחי הניקוז

בעיריית לוד מדגישים כי במקרה חירום ישי להתקשר למוקד כבאות והצלה טל’ 102 וכי על כל מפגע יש לדווח למוקד החירום העירוני טל’ 106, 24 שעות ביממה.