Site icon מקומונט לוד

סטודנטים בלוד:4 שנים 12 חתונות ו-22 פעוטות!

במסגרת תוכנית “תוצרת הארץ” של התאחדות הסטודנטים הפועלת מזה ארבע שנים נישאו 12 זוגות סטודנטים שהכירו בלוד ונולדו 22 פעוטות  מ”תוצרת לוד”.  בתחילת שנת הלימודים ייפתח בע”ה את הפעוטון הראשון לדור ההמשך של קהילת הסטודנטים.


סטודנטים בלוד מרחיבים את המשפחה.העיר לוד ממשיכה להיות מוקד משיכה לסטודנטים ולצעירים. קהילת הסטודנטים בלוד, אשר הגיעה מכל הארץ ועברה להתגורר בלוד במסגרת תוכנית “תוצרת הארץ” של התאחדות הסטודנטים, חובקת כבר 22 פעוטות מתוקים מ”תוצרת לוד”. עד כה נישאו 12 זוגות סטודנטים בלוד, חלקם רכשו דירה בלוד, ועוד היד נטויה. בתחילת שנת הלימודים ייפתח בע”ה את הפעוטון הראשון לדור ההמשך של קהילת הסטודנטים.

זוגות הסטודנטים והפעוטות שנולדו בלוד. (צילום יריב כץ, ידיעות אחרונות התקבל באדיבות דוברות עיריית לוד)

מאות סטודנטים בלוד הגיעו בשנים האחרונות לגור בעיר, לחיות בה ולעבוד בה. הם הבינו את הפוטנציאל האדיר של העיר לוד המיוחדת שנמצאת בדיוק במרכז הארץ, והם ממשיכים להגיע במטרה להעצים את העשייה המתמדת בהפיכת העיר לוד אטרקטיבית לצעירים בישראל.

בשבוע שעבר פרסמה העיתונאית תמר טרבלסי חדד כתבה על סטודנטים בלוד בידיעות אחרונות תחת הכותרת: האקדמיה להורות ושם כתבה:”בכפר הסטודנטים בלוד היו עם הקמתו 30 צעירים רווקים שהגיעו לעיר כדי ללמוד, לעבוד ולהשתלב בחיי החברה. אפילו האופטימיים שביוזמי הפרויקט לא חלמו שעשרות סטודנטים נוספים יצטרפו ויקימו קהילה תוססת בעיר. ארבע שנים ו־12 חתונות מאוחר יותר, חובקת הקהילה את דור ההמשך: 22 פעוטות מתוקים”.

כאשר הוקמה קהילת הסטודנטים בלוד לפני ארבע שנים, היא הותאמה לצרכי צעירים רווקים. כיום חובקת הקהילה 22 פעוטות, ובתחילת שנת הלימודים צפוי להיפתח גן הילדים הראשון שיתן מענה לדור ההמשך.

הסטודנטים עברו להתגורר בלוד במסגרת תוכנית “תוצרת הארץ” של התאחדות הסטודנטים, שהחלה כפיילוט ונחלה הצלחה הרבה מעבר למצופה. הסטודנטים,

שמקבלים מלגה בסכום של 13,000 שקלים לשנה, שוכרים דירות בעיר, עובדים בה ולוקחים חלק בחיי הקהילה, ורבים מהם מחליטים להשתקע בה.

התוכנית מיועדת לדתיים וחילוניים, יהודים וערבים, והיא פתוחה לתושבי לוד וגם לסטודנטים מחוץ לעיר. מטרתה היא לבנות קהילה רחבה יותר, לעודד שיתוף פעולה בין הקהלים השונים, לפתח יזמות לתחומים נוספים וליצור בסיס להקמת מסגרות חינוכיות נוספות בעתיד.

הגרעין הראשון בקהילה מנה 30 סטודנטים בלבד, וגם האופטימיים ביותר לא חלמו שארבע שנים לאחר מכן היא תהפוך לקהילה חיה ותוססת של מאות סטודנטים ובוגרים שבחרו להישאר בעיר גם לאחר סיום התואר. עד כה נישאו 12 זוגות סטודנטים שהכירו בלוד, ארבעה מהם אף רכשו דירה בעיר – ועוד היד נטויה.

התינוק הראשון שנולד בקהילה הוא נווה רייכר בן השלוש, וצעיר דור ההמשך, לביא חפץ, חגג אתמול חודש להיוולדו. כדי לתת מענה לילדי הקהילה, פועלת התאחדות הסטודנטים בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ועמותות נוספות שפועלות בלוד לפתיחת פעוטון בספטמבר הקרוב.

יובל בדולח, מנכ”ל “תוצרת הארץ”, סיפר כי בעקבות הצלחת המודל מוקמים בימים אלה שישה כפרי סטודנטים על פי מודל התיישבות הקהילות בקריית שמונה, רהט, ושכונת פרדס כץ בבני ברק. באוקטובר הקרוב תתרחב התוכנית, בשיתוף המועצה להשכלה גבוהה ומוסדות הלימוד, גם לשדרות, קריית מלאכי וקיבוצי עוטף עזה.

“קהילת הסטודנטים פועלת יחד עם הרשות המקומית להפוך את לוד לבית עבורנו”, אמר בדולח. “הפעוטון הוא עוד אחד מהשלבים בדרך להשארת הבוגרים בלוד ולביסוס קהילות צעירות ועצמאיות בעיר. מרגש לראות כל שנה מחדש שעוד ועוד צעירים בוחרים להישאר בעיר גם בסיום התואר, ופועלים יום יום כדי להפוך את העיר הזו לבית הטוב ביותר עבורם ועבור כל תושביה”.