Site icon מקומונט לוד

סיורים לבר מצווה בירושלים

אם גם ילדכם הגיע לגיל המצוות, וודאי הנכם מתרגשים וגאים מאוד. גיל 13 מסמל עבורכם ועבור הילד את התבגרותו והפיכתו מילד לנער בוגר. על פי היהדות בגיל 13 הנער מתחייב לשאת במצוות היהדות כמו הנחת תפילין או צום ביום כיפור.

חגיגות בר המצווה של הנער כוללות טקס הנחת תפילין וטקס עלייה לתורה, בו הנער קורא בפני מניין מתפללים מתוך ספר התורה הקדוש. בנוסף כמובן ישנו את אירוע המסיבה הגדול בו נהוג לחגוג באולם אירועים, עם כל המשפחה והחברים מהכיתה והשכבה.

מומלץ במיוחד לערוך את חגיגות וטקסי בר המצווה יחד עם כל המשפחה בעיר הבירה שלנו, ירושלים. ירושלים זוהי עיר קדושה לכל הדתות, ובמיוחד לעם היהודי. בעיר הזו קרו אינספור מאורעות היסטוריים קדושים וחשובים, וגיל המצוות של הילד הוא הזמן המושלם לביקור והכרות עם סיפורים מקראיים שונים שהתרחשו לאורך ההיסטוריה היהודית.

ביקור במנהרות הכותל

גלו במסיבת בר המצווה בכותל את המנהרות המיוחדות והקסומות המתחבאות ממש מתחת לכותל המערבי הקדוש. המנהרות נמשכות לאורך כ-500 מטרים הממוקמות מתחת לכותל ולרובע המוסלמי. בסיור תוכלו לראות מגוון אתרים וממצאים היסטוריים קדומים הקשורים במים וטהרה, כמו מקווה קדוש והיסטורי. בנוסף ניתן להתפלל תפילה קצרה בחדר תפילה קדוש המוקם בסמוך לקודש הקודשים.

צילום: IrinaUzv from Pixabay

מוזיאון לתולדות ירושלים

אל תותרו על סיור מרגש ומיוחד במגדל דוד הנמצא סמוך לשער יפו. ניתן ליהנות מביקור במוזיאון ולהיחשף למגוון אתרים ומידע היסטורי וקדוש המעניק מבט חטוף על מאורעות ימי הביניים. בשעות הערב ניתן לצפות במופעים מיוחדים ומקסימים המספרים את סיפורו של המלך דוד, ואת סיפורה האגדי של העיר ירושלים.

סיור ברובע היהודי

במהלך הסיור בחלקו של הרובע היהודי בעיר העתיקה, תוכלו לגלות מבני דת ישנים ומיוחדים, אתרי תיירות וארכיאולוגיה וגם מסעדות מודרניות השוכנות בין המבנים העתיקים.

תוכלו להכיר את סיפורי התלאות של היהודים שהיו צריכים לעבור במהלך השנים, בעקבות המגורים בחלק הזה של העיר. יהודי העיר נאלצו לנדוד ממקום למקום בגלל גירוש בידי אוכלוסייה זרה שהתיישבה במקום, או רעידת אדמה שהחריבה את בתיהם. סיור מרגש ומקסים בחלקים האלו יוכלו לחבר את חתן בר המצווה לשורשיו היהודיים.

תפילה משותפת בכותל המערבי

תוכלו לחתום את סיור בר המצווה והסיורים בחלקי העיר העתיקה עם תפילה בכותל המערבי. הכותל המערבי שורר תמיד אווירה טהורה וקדושה במיוחד, לכן אין יותר מרגש מתפילה משפחתית לכבוד בר המצווה בכותל.

שקלו לערוך את טקס הנחת התפילין בכותל המערבי. מכיוון שזוהי הפעם הראשונה בה הילד מניח תפילין – מומלץ במיוחד לערוך את הטקס המרגש במקום שורר קדושה מיוחדת כמו הכותל. זכרו שעדיף לשריין יום ושעה לטקס הנחת התפילין בכותל מבעוד מועד, כך שיוכלו להקציב עבורכם מדריך מיוחד שינחה את הילד ויסייע לכם במהלך כל הטקס המיוחד.