Site icon מקומונט לוד

סיכום ערב המימונה: בחג הזה עולים לרגל ללוד!

כמיטב המסורת, כשכמעט כולם מברכים על סיומו של פרק הפסח במוצאי החג – יש מי שאצלם רק מתחילה החגיגה. גם אמש נערכו בלוד עשרות חגיגות מימונה מזמינות – חלקן משפחתיות מצומצמות יותר – וחלקן, המוניות ומרובות משתתפים מכל הארץ. 

כבכל שנה, גם השנה ערך ראש העיר רביבו את המימונה בבית הוריו בעיר כשהשנה , מלבד ריח המתוקים והטיגונים, אפשר היה להריח גם את ריח הבחירות הקרבות באוויר כשמלבד תושבי לוד רבים, משפחה וחברים לחצר משפחת רביבו נכנסו בזה אחר זה חברי כנסת, שרים ומכובדים נוספים.

בני משפחת רביבו עם השרה רגב. צילום: משה אלדן

ראשונת האורחים היתה שרת התרבות מירי רגב, אשר לאחרונה שמה עלה לכותרות בעניין אירועי ה-70 למדינת ישראל עליהם היא אמונה ואחראית בתפקידה כיו”ר ועדת טקסים וסמלים.

את פניה של השרה רגב קידמו בני משפחת רביבו במגש מתוקים בצורת “70 ישראל”. השרה רגב התרגשה מהמחווה ובירכה את בני משפחת רביבו שיזכו להמשיך ולארח ביד נדיבה ורחבה את כל תושבי העיר עוד שנים רבות.

בהמשך הערב הצטרפו גם שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, שר העבודה והרווחה חיים כץ, שר התחבורה והמודיעין ישראל כ”ץ, שר התיירות יריב לוין, השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, ח”כ אמיר אוחנה, והשר לשעבר גדעון סער מלווה ברעייתו, אשת החדשות, גאולה אבן-סער.

גם בבית היהודי חוגגים

באירוע מקביל, מרחק בתים בודדים מבית משפחת רביבו, אירחו סגן ראש העיר יוסי הרוש ואשתו אילנית את אירוע המימונה הארצי-המרכזי של מפלגת הבית היהודי.

האירוע, אשר נערך ברוחב יד מרשים משך אליו אורחים רבים מכל רחבי הארץ, וכיאה ל”שינוי הדמוגרפי” שחווה הבית היהודי בשנים האחרונות – גם בקהל האורחים אפשר היה להבחין פחות ופחות באנשי מפד”ל משופמים ויותר בכל מגוון עמך ישראל – מכל העדות – אך גם מכל המגזרים, כולל אנשי חב”ד רבים, ערבים ודרוזים מהעיר ומחוצה לה.

סגנית השר חוטובלי ממתיקה סוד. ציולם: אביחי טבק

מלבד אנשי הבית היהודי המקומיים – יוסי הרוש ועמיחי לנגפלד, באירוע נכחו גם ח”כ ושרים רבים ובהם השרה איילת שקד, ח”כ מוטי יוגב, יו”ר הסיעה בכנסת ח”כ שולי מועלם מנכ”ל המפלגה ניר אורבך ועוד – אך את מירב תשומת הלב תפס השר נפתלי בנט, אשר דקות לאחר שהגיע וברך את המארגנים – התייצב דקות ארוכות מאחורי המחבתות והאש ולימד את כל הסובבים שיעור או שניים בהכנת המופלטה.

לאחר סט צילומי ה”סלפי” המחייב עם כל אחד ואחד מהאורחים – הצעירים והמבוגרים כאחד – ברך השר בנט אץ אילנית ויוסי הרוש על האירוח המופלא, ואיחל להם שנים ארוכות של בריאות איתנה ושמחה.

מראה את יכולותיו . נפתלי בנט
צילום: אביחי טבק
צילום: משה אלדן
צילום: משה אלדן
צילום: משה אלדן