Site icon מקומונט לוד

סכנה בדרכים: 340 הולכי רגל נפגעו בלוד בתאונות דרכים בעשור האחרון

לפני כשבוע  (יום ב’ 13 בינואר 2020) צעדה הולכת רגל כבת 60 בשדרות ההסתדרות בחיפה, בעת שחצתה את הכביש רכב פגע בה והיא נהרגה. יום קודם לכן (12 בינואר (2020) הלך ילד בן 10 ברחוב חפץ חיים במודיעין עלית כאשר אוטובוס פגע בו והוא נהרג במקום. כשבועיים קודם (27 בדצמבר 2019) מונית דרסה למוות גבר כבן 40 בדרך העצמאות בחיפה. שבוע לפני כן (19 בדצמבר 2019) נדרסה למוות הולכת רגל בת 59 שנפגע מרכב בכניסה לטבריה, כמה ימים קודם לכן (17 בדצמבר 2019) נהרג הולך רגל בן 57 ברחוב פנחס בן יאיר בתל אביב. כך נראית כרוניקה של מוות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס עולה כי במהלך כל שנת 2019 נהרגו 88 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל, רובם המוחלט, 61 מהם נהרגו בתחום העירוני בעשרת החודשים הראשונים של השנה בלבד. התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ- 32,700 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור החולף (201-2019), כ-31,100 נפגעו בזירה העירונית – בתחומי הערים והישובים.

בהסתכלות פנימית על הנעשה באזור הקרוב אלינו, בערים לוד ורמלה, ניתן לראות כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בלוד 340 הולכי רגל, מתוכם תשעה נהרגו ו-78 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 לבדה, נפגעו בעיר 26 הולכי רגל, בהם הרוג אחד, הילד סמואל טטיר בן ה-7.

אילוסטרציה. צילום: עמותת אור ירוק

ברמלה השכנה נפגעו בתאונות דרכים 333 הולכי רגל בעשור שחלף, מתוכם שישה נהרגו ו-44 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 נפגעו ברמלה 30 הולכי רגל, מהם שניים נהרגו.

עוד עולה מן הנתונים כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו למעלה מ-4,100 הולכי רגל והיא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בפער משמעותי מירושלים, הבאה אחריה במספר הנפגעים שבתחומיה נפגעו בתקופה זו כ-3,200 הולכי רגל בתאונות דרכים.

לדברי ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק, “הולכי הרגל הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיות מעורבת בתאונות דרכים. זוהי אוכלוסייה מוחלשת הכוללת בעיקר ילדים, קשישים או אנשים עם צרכים מיוחדים ואין מי שיזעק את זעקתם. מדינת ישראל היא אחת המדינות שהכי מסוכן ללכת בהן ברגל ואת זה במשרד התחבורה חייבם לשנות.”

קיטה אינו מסיר את האחריות גם מהולכי הרגל והנהגים עצמם כמובן, ומוסיף, “חייבים למפות את מעברי החציה האדומים ולהתמקד בשיפור התשתית באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של ילדים וקשישים כמו בתי ספר, גני משחקים, מתנס”ים, מרכזי יום לקשיש ובתי אבות. באותם אזורים חייבים להתקין פסי האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב כדי שגם במקרה של פגיעה ניתן יהיה למנוע או לצמצם באופן ניכר את הנזק להולך הרגל”.