Site icon מקומונט לוד

עבודות גמר למשרדים

בניית משרד היא תהליך ארוך ומורכב, שמתבצע שלב אחר שלב מול גורמים שונים. אבל כל זה לא שווה כלום בלי הטאץ’ האחרון, שמשלים את כל התהליך והופך את השלד הקר למשרד חמים שכל מה שנותר הוא להכניס את הציוד, להתיישב ולהתחיל לעבוד. אלה הן עבודות הגמר.

למה בכלל צריך את זה?

בתום התהליך הארוך של בניית היסודות והשלד מתקבל חלל ריק. מכאן, הדרך למשרד עומד שמוכן לקבל עובדים עוד ארוכה. מילים לא יוכלו לתאר את החשיבות של עבודות גמר בתהליך הבנייה – זהו השלב האחרון ומיד אחריו, נכנסים למשרד הציוד והעובדים ולכן הוא צריך להיות מוכן ומזומן ואין מקום לטעויות. עם עבודות גמר איכותיות ומדויקות, תוכנית אדריכלית ועיצובית תקום לתחייה בדיוק כפי שדמיינתם וכל פשרה בשלב הזה תעלה לכם ביוקר בהמשך.

מה כוללות עבודות גמר?

רבים מדמיינים עבודות גמר כמעין פיניש אחרון, שמטרתו “לסגור את הפינה” ותו לא. עם זאת, מדובר בתהליך מעמיק ומהותי שכולל בתוכו עבודות רבות. חשוב לזכור שעבודות הגמר יוצאות לדרך כאשר המשרד עודנו רחוק מלהיות משרד – ממש שלד שלתוכו יוצקים את מקום העבודה.

עבודות גמר כוללות עבודות ריצוף, טיח, גבס וצבע, וכן התקנת דלתות, כאשר במסגרתן מתבצעת חלוקה פנימית של החלל בהתאם לתכנון שערך האדריכל. בנוסף, נערכות עבודות אינסטלציה וחשמל על פי הצרכים שדורש המשרד. כאמור, המטרה הסופית היא להפוך את החלל הריק, השלד שהתקבל משלב הבנייה הקודם, למקום העבודה שהוא מיועד להיות.

מי אחראי על עבודות הגמר?

מי שעומד בראש המערך של עבודות הגמר ומוביל אותן הוא קבלן הגמר. הקבלן למעשה מנהל את כל העבודות, כאשר הוא מפקח על העובדים בשטח, מוודא עמידה בזמנים ודואג שהכול יתבצע כהלכה לכל אורך הדרך. הקבלן לא מבצע את העבודות בעצמו, אלא מתפקד כאמור כמנהל עבודה שהכול עובר דרכו.

תמונה: freepik

כאשר אתם בוחרים קבלן גמר, חשוב לוודא שהוא אמין ובעל חוות דעת טובות, ושהוא עובד עם חומרים איכותיים ולא מנסה לחסוך עליכם. עבודות גמר חייבות להיות מדויקות, איכותיות וכמובן להתבצע בצורה מדוקדקת אל מול התוכנית האדריכלית. ודאו שקבלן הגמר עובד מול אנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים – גם אם אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך על הקבלן עצמו, זכרו שמי שנמצא בשטח זה בעלי המקצוע וחשוב מנשוא שתוכלו לסמוך עליהם לא פחות.

קבלן הגמר צריך להיות חברה או אדם בעל ותק וניסיון, ידע מקצועי ויכולות ניהול. הקבלן עובד מול ספקים ועובדים רבים ועל כתפיו מוטלת המשימה של ניהול פרויקט מורכב וארוך, שיקבע כיצד המשרד ייראה ויתפקד בשנים שלאחר מכן.

הכתבה באדיבות –  חברת בר ביצוע הנדסה ובניה.