Site icon מקומונט לוד

עבודות עץ לגינה בשיטת עשה זאת בעצמך VS מבעלי מקצוע

הגינה הפרטית היא חלק בלתי נפרד מהבית לשנו, אנחנו רוצים לדאוג שהגינה תהיה מטופחת, נקייה ומסודרת, אנחנו רוצים שיהיה לנו נוח ונעים לשבת בה ולארח קרובי משפחה וחברים וכדי להשיג את כל אלו ישנן עבודות עץ לגינה שאפשר לעשות או להזמין אנשי מקצוע שיעשו עבורנו את אותם הדברים על מנת לשמור על טיפוחה והנוחיות בה.

כמו גנן שיגיע לטפל בצמחים, בדשא ועשבים שגדלים בה, להזמין אנשי מקצוע שיבנו עבורנו פרגולה שתאפשר לנו לשבת בבטחה ובנועם תחת מחסה מהשמש הקופחת או בימי גשם מרעננים, ואפילו לבנות בשיטת עשה זאת בעצמך פינת ישיבה בפינת הגינה ועוד. 

כל מי שקנה בית עם גינה פרטית או אפילו משכיר דירת גן בבניין רוצה ליהנות מהגינה שברשותו הרי אם לא היה נהנה מישיבה בחוץ, היה מעדיף לשכור דירה או לקנות אחת עם מרפסת. ישנן עבודות עץ לגינה שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו וישנן שרצוי לקרוא לבעל מקצוע איכותי שיבצע עבורנו את התכנון ובנייה ולכך ישנן סיבות רבות.

אילו עבודות עץ לגינה אפשר לעשות לבד (DIY)?

עבודות עץ לגינה

בשנים האחרונות יש לא מעט אנשים בארץ ובכלל בעולם שלוקחים רעיונות מאתרי אינטרנט ורשתות חברתיות בכל הקשור לעבודות עשה זאת בעצמך. העבודה עם עץ הינה פשוטה יחסית ועם הכלים הנכונים ועם הדרכה פשוטה אפשר ליצור לא מעט רהיטים ואלמנטים שיעשירו את הגינה ויעניקו לה מראה מזמין יותר מתמיד. למשל בפינטרסט תוכלו למצוא רעיונות פשוטים ועד המורכבים ביותר בבניית ספסלי ישיבה בגינה, אלמנטים דקורטיביים לגינה ועוד רעיונות רבים של אנשים יצירתיים מהעולם. למשל איך לקחת רהיט ישן מעץ ולחדש אותו בצורה איכותית ולהציב אותו בגינה כך שיהיה לו שימוש. למשל כוננית ישנה שיכולה להיות לשמש כמגירות אחסון לכלי הגינון שלכם. 

אילו עבודות עץ לגינה לא מומלץ לעשות לבד? 

גם אם אתם בעלי ידיים טובות, גם אם יש לכם זמן פנוי מומלץ לפנות לאנשי מקצוע כשמדובר בעבודות עץ שצריכות להיות בטיחותיות. למשל בניית פרגולה לגינה מומלץ לפנות לאנשי מקצוע שיתכננו יחד אתכם את הפרגולה שתהיה יציבה וחזקה, שתעמוד בתנאי מזג אוויר וגם תהיה תואמת לתקן. בבניית פרגולה למשל, ישנה אפשרות שתזדקקו לאישור מהעירייה כדי שהנושא יהיה כתוב בצורה מסודרת ברשויות. במקרה שכזה, יהיה עליכם להציג מסמך של מהנדס עבור הפרגולה.

האם כל פרגולה דורשת בקשה להיתר בניה ועדכון ברשויות? 

לא כל פרגולה מצריכה בקשה מסודרת מהעירייה וכדי להיות רגועים רצוי להתייעץ מראש עם בעל מקצוע. לחילופין תכלו לפנות לרשות המקומית לפני שאתם מתחילים בבניה על מנת להבין מהם התנאים המאושרים על ידיה ומה אתם רשאים לבנות תחת אותן המגבלות. במרבית המקרים הנושא פשוט יחסית ומתנהל בצורה מהירה וקצרה במיוחד כאשר אתם מקבלים את כל המידע עוד לפני שהפרגולה בנויה בגינתכם.