Site icon מקומונט לוד

עבריינים נגד כלבים: למה הוצתו משרד הכלבייה בלוד?

17 שנים אחרי ההצתה הטראומתית של המחלקה הווטרינרית בעיר הוזעקו מתנדבי הכלבייה העירונית בלוד לשריפה שהתחוללה במקום וגילו לתדהמתם כי מספר בעלי חיים שהיו מאושפזים במרפאה נשרפו למוות. מאות אוהבי בעלי חיים הגיעו לסייע.

הכלבייה העירונית בלוד היא אחת הכלביות הגדולות והנודעות בישראל, ומהבודדות בארץ שבהן בעלי החיים אינם מומתים, אלא עוברים שיקום, עיקור וסירוס, חיסונים ואפילו אילוף, ונמסרים לאימוץ. אשתקד זכתה לוד באות הוקרה על פעולותיה להצלת בעלי חיים ושערי הכלבייה בלוד פתוחים בפני עשרות מתנדבים, סטודנטים, תלמידים ובני נוער המגיעים מדי שבוע לכלבייה.

כלב. צילום באדיבות pixabay

אחד הפרוייקטים המיוחדים הינו פרוייקט חינוכי שבמסגרתו מגיעות עשרות כיתות של תלמידים לכלביה מידי שבוע  ומתחנכים לאהבת בעלי חיים. אהבת האדם והחיה של מתנדבי הכלביייה הפכו את ההצתה המזעזעת של השבוע שעבר למטרידה הרבה יותר. 17 שנים אחרי ארוע שרפה במחלקה הווטרינרית בעיר הוזעקו כאמור המתנדבים רק על מנת לגלות שכמה בעלי חיים שאושפזו במרפאת המקום נשרפו למוות וכי חוקרים מטעם מכבי האש טוענים כי המדובר בהצתה בזדון.

יצויין כי ההצתה לא עצרה את המתנדבים הרבים אלא נתנה להם כוחות להמשיך ולהלם למען בעלי החיים ולהמשיך בפעילות הענפה שלהם ובנסיונות למצוא לחיות בית חם. מאות תושבים מכל רחבי הארץ ששמעו על האסון הביעו נכונות לסייע ולתרום סדינים, שמיכות, מגבות ושטיחים משומשים כדי לחמם את בעלי החיים בימים הקרירים.  מהכלבייה נמסר כי הם עומלים לשפץ את המקום וכי על חידוש הפעילות תפורסם הודעה בהמשך.

מדובר העירייה מסר :”רק משרדי הכלבייה העירונית נשרפו.  הכלבייה והחתולייה לא נפגעו, עם זאת – למרבה הצער, מספר בעלי חיים שהיו מאושפזים במרפאה לצורך טיפול רפואי מתו כתוצאה מהשרפה.הוגשה תלונה במשטרה, הנושא עדיין מצוי בחקירה. עיריית לוד בסיוע מתנדבים רבים פועלים כדי להחזיר את הפעילות, בהקדם האפשרי”.