Site icon מקומונט לוד

עד כאן: ראש העיר רביבו הגיש תביעה אישית כנגד תושב לוד שהוקלט מאיים עליו

ראש העיר יאיר רביבו הגיש תביעה כנגד תושב שהוקלט מאיים ומקלל אותו ■ בעקבות פרסום מכתב ההתראה מיהר התושב להתנצל בפני ראש העיר ■ יאיר רביבו: “לא איכנע לאיומים ואמשיך בהגברת המשילות בעיר ואכיפת החוק והסדר”.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הוצתו 15 רכבים ומשאיות בשני מוקדים בעיר, בשכונות גני אביב ונווה נוף, כפשע שנאה לאומני ותג מחיר כנגד תושבים יהודים חפים מפשע, על רקע אכיפת החוק על ידי העירייה וביצוע הריסות בתים שנבנו באופן לא חוקי בלוד.

בשל האירועים החמורים, הודיע ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, כי הוא מעלה הילוך וממשיך ביתר שאת להוביל מאבק עיקש, נחוש וחסר פשרות בכל הקשור לאכיפת החוק והסדר בלוד ולחיזוק הביטחון האישי של התושבים. כן דרש מהמשטרה לתגבר כוחות ומהשב”כ לחקור באופן בהול את האירוע החמור.

בתגובה לעמדתו הנחרצת של ראש העיר, שלח תושב העיר המוכר אישית לעירייה, הודעה מוקלטת באמצעות הווטסאפ לראש העיר, שבה הוא מקלל ומגדף אותו תוך שימוש בביטויים מעליבים ודברי נאצה, שיש בהם לכאורה משום איום ולשון הרע כלפי ראש העיר.

יאיר רביבו. צילום: דוברות

ראש העיר רביבו החליט להגיש תביעה כנגד התושב המאיים. בפוסט שהעלה יאיר רביבו לדף הפייסבוק שלו כתב: “אני עובר בימים אלה איומים קשים בשל עמידתי האיתנה על המשילות. קיבלתי שתי החלטות: א. לא להיכנע למאיימים ולהמשיך בהגברת המשילות בעיר. ב. להגיש תלונה במשטרה וכן תביעה אזרחית על כל אדם שמנבל ומאיים”.

התושב מיהר להתנצל וביקש את סליחתו של ראש העיר לאחר שקיבל מכתב התראה.

“לא איכנע לאיומים ואמשיך בהגברת המשילות בעיר ואכיפת החוק והסדר” אמר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, “עיריית לוד תמשיך לנקוט במדיניות נחושה ומחמירה, באכיפת חוקי התכנון והבנייה, במטרה להדגיש מסרים ברורים של שלטון חוק וסדר כעיר מתוקנת הפועלת אך ורק עפ”י חוק. נמשיך בעשייה בנחישות, לא נוותר ולא נתייאש. הדרך שלנו במלחמה הזאת בפשיעה ובאלימות, היא בהמשך הבנייה והפיתוח בלוד, בהמשך קידום החזון, בהמשך הסברה והידברות, חינוך ותרבות, בהמשך דבקות בעקרונות וערכים, בהמשך בניית קהילה משגשגת, ובהמשך גינוי ומאבק עיקש בפשע והאלימות”.

בתוך כך, בסוף השבוע התראיין רביבו לכתב ‘חדשות 13′ אריק וויס, בכתבת מגזין ששודרה בפריים טיים במוצאי השבת האחרונה – עם רייטינג גבוה של צפיות, בה שוחח הכתב עם רה”ע אשר שיתף בין היתר על שיטת ה’מקל והגזר’ – משילות ואכיפת חוק וסדר אל מול כלל המגזרים בעיר לוד – יהודים וערבים, לצד הטבות לאלו אשר חיים בשקט ושלווה בעיר.

“ראש העיר אתה מספר אחת”, אמרה תושבת אחת מבעד לחלון מכוניתה מול המצלמות הדולקות של צוות הטלוויזיה. “אתה מקרין מנהיגות ואתה תשכין שלום בנינו”, אמר תושב אחר בחיוך אל עבר ראש העיר.

צילום מסך מתוך הכתבה בחדשות 13

“אני חושב שרוב האוכלוסייה, גם הערבית, אוהבת אותי. ומי שלא מבין זאת היום, יבין בהמשך. אני האבא של כל התושבים, וכמו שאבא עושה לפעמים דברים קשים ובסוף רואים שהכל היה לטובה – אני מקווה שאכן הם יעריכו את המאמץ שלי עבורם”, ציין רביבו.

“אני עובד יום ולילה בכדי שיהיה לאוכלוסייה הערבית בעיר אלפי יחידות דיור”, אמר ראש העיר כמענה לאכיפת הבנייה הבלתי חוקית בעיר.

המסר של ראש העיר היה כי הוא עובד ופועל ללא לאות בכדי למגר את הפשיעה ברחבי העיר לוד ולהעניק ביטחון אישי, שלווה, איכות חיים ושגרה נורמטיבית של עיר בטבורה של מדינת ישראל, לצד פיתוח ועשייה בכל הפרמטרים לתושבי עירו.

“קיבלתי מלא כסף מהממשלה במסגרת ‘הסכם הגג‘, 7 מיליארד ₪, בכדי לשפר את העיר לוד ולהחזיר את האמונה של התושבים וכן של אזרחי ישראל בעיר הזאת, שיש בה המון הזדמנויות – כלכליות, תיירותיות ועוד. רק תנו לחיות”.

לאחר שידור הכתבה, כתב ראש העיר: “אנו ממשיכים במלחמה בפשיעה ובאלימות במגזר הערבי בלוד ולא מוותרים, כדי שתהיה לנו עיר בטוחה עם משילות, אכיפת חוק וסדר ללא פשרות ומשטרה חזקה, עד שבע”ה ננצח”.