Site icon מקומונט לוד

עוד לא אבדה תקוותנו: זיכרון בסלון עם הדור השני לשואה במועדון מלודיקה

ביוזמת הקרן לפיתוח לוד ומועדון הנוער מלודיקה, נערך בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה אירוע זיכרון בסלון בהשתתפות עשרות תושבים וסטודנטים אשר הגיעו לשמוע את שיחתה של תמר סמט, דור שני לניצולי שואה.

זיכרון בסלון, מיזם חברתי מיוחד במינו אשר החל את דרכו באופן לא ממוסד אך לפני שבע שנים בסלון ביתי, צמח והתרחב והשנה נראה כי מדובר על כ- 750,000 אנשים בכל רחבי הארץ שלקחו חלק במיזם המדהים הזה.

בלוד, היה זה מועדון הנוער מלודיקה, אשר פועל בשותפות עם הקרן לפתוח לוד, בנק מזרחי-טפחות ועירייית לוד, אשר פתח את שעריו בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה לכבור אירוע ‘זיכרון בסלון’

את המפגש הובילה תמר סמט, דור שני לשני הורים ניצולי שואה, אשר ברגישות רבה ניאותה לחלוק ולשתף את אורחי האירוע בסיפור האישי והנוגע ללב של הוריה, שורדי השואה.

תמר סיפרה את סיפורה האישי כילדה, שבאופן מעט עצוב מבחינתה, העידה כי מעולם לא שוחחו על מאורעות השואה ואותם ימים בביתה. “ידעתי, שגם אסור לשאול” הוסיפה תמר.

תמר סמט. זיכרון בסלון, במועדון מלודיקה, לוד
צילום: מני חולי

רק לקראת יציאתו של בנה של תמר למסע לפולין בזמן לימודיו בתיכון, שיתפה לראשונה אימה של תמר את סיפור משפחתה – סיפורי הזוועות, המציאות הבלתי נתפשת והרצון לשרוד.

מפיה של תמר, נראה היה שזכרון השואה מקבל זווית הסתכלות נוספת.

“חיי הדור השני, אלו שחוו עוד מינקותם את האתגרים הנפשיים איתם התמודדו הוריהם, ובאפשרותם לשיח אחר על השואה, מסמלים עבורנו רובד חשוב בשבוע זה: המסע משואה לתקומה.” אמר מני חולי, רכז מלודיקה וממארגני המפגש.

“התרגשנו לראות עשרות בני ובנות נוער מהעיר אשר הקשיבו בקשב רב ובגאווה לעדות של תמר” הוא הוסיף.

לסיכום, אמר חולי כי: “ישנה הבנה כי דור הניצולים הולך ונעלם והמפגש האינטימי בכל סלון מנכיח בלבנו את הניצולים ומאפשר דיון מעמיק יותר מכפי שהיה עד כה”

‘הקרן לפיתוח לוד’ הנה עמותה ציבורית אשר יוזמת ותומכת לאורך כל השנה במגוון פעילויות ברחבי העיר לוד מתוך רצון להדגיש את הטוב שישנו בעיר ומתוך כוונה לפתח ולהעצים את התושבים ובני הנוער והצעירים בעיר לוד