Site icon מקומונט לוד

עומס על מחשב או בעיות ברשת? גורמים עיקריים המשפיעים על מהירות אינטרנט עסקי

כיום אין עסק שמסוגל לתפקד ללא אינטרנט. אנחנו לא מצליחים להבין את זה היום כאשר כל דבר נעשה באמצעות האינטרנט. ובדיוק לשם כך נוצר צורך מיוחד באינטרנט לעסקים עם מהירות גלישה גבוה ועוד פרמטרים נוספים החשובים לעסקים.

היתרונות לעסקים בשירותי אינטרנט כאשר התשתית והשירות ISP משולבים

כיום רוב רובם של העסקים במשק מחוברים לספק תשתית בנפרד (בדרך כלל זה יהיה חב’ בזק, הוט או סלקום) ולספק של שירותי אינטרנט בנפרד

אך אין ספק שכאשר בוחרים לקבל את שירותי האינטרנט מספק אחד והכל עם חשבון תקשורת אחד מרוויחים יתרונות רבים המועילים לכל עסק. בכל מקרה תקלה לא מסתבכים עם הצורך לבדיקה ואיתור התקלה והתיקון לא מתפצלים בין גורמים שונים, והכל מתבצע במהירות רבה יותר. כמו כן ישנו חיסכון גדול בעלויות כאשר הכל משולם מול ספק אינטרנט אחד.

מהירות גלישה

הדבר שהכי מעצבן ומציק, ולא תמיד בכוונה… זוהי מהירות גלישה נמוכה מידי. כל אחד יכול לבדוק בעצמו כמה מהירות הגלישה שיש לו, וכמובן שתמיד אפשר יהיה לשפר או לייעל.

כל עולם המינוחים מהירות הגלישה מתאימה לפס של 1.5 מגה ביט או 5 מגה עושים לנו קצת בלגן בראש. לא כולנו בקיאים בכל ההגדרות הללו, מה ההבדל בין המגה ביט שספקיות האינטרנט מספקות משאר המגה בייט המוכרים לנו מההורדות למיניהם? שמונה ביט = בייט. ולכן – 1.5 מגה ביט יהיו שווים ל 200 קילו בייט ו- 128 קילו ביט יהיו שווים ל 16 קילו בייט.

איך עושים בדיקת מהירות?

בדיקת המהירות מושפעת מכמה וכמה גורמים. אפילו אם זה רק עומס על המחשב. לכן יהיה עלינו לנטרל את כל הדברים הבעייתיים. ראשית יש לבדוק באיזה מהירות אנו מחוברים. לאחר מכן יש לסגור את המחשב ולהפעיל אותו מחדש. חשוב מאוד להקפיד על השלב הזה משום שלעיתים ישנם כמה וכמה תוכנות במחשב שאיננו שמים לב אליהם כלל והם אלו שמאטות את החיבור. דוגמאות טובות לכך – אי מיול וגם ביט ורנט.

צילום עמיעד טאוב

לאחר הכיבוי וההפעלה מחדש קיימים כמה וכמה אתרים שאפשר על ידם לבדוק את מהירות הגלישה. כאשר מהירות תקינה היא בדרך כלל עד עשר אחוז פחות ממהירות ההעלאה או ההורדה שמגיעה לכם בחבילה.

תוכלו לבצע בקלות רבה בדיקת מהירות גלישה באתר סלקום, ולראות היכן אתם עומדים.

מה עושים כאשר בדיקת המהירות תקינה ובכל זאת הכל עולה לאט?

לעיתים מהירות הגלישה תקינה תיתן עדיין עבודה איטית. הסיבה יכולה להיות בשל האתרים בהם אתם גולשים.  ישנם אתרים שיושבים על שרתים פחות טובים והם אלה שאחראיים על האיטיות המרגיזה. לעיתים זה יהיה בשל תקלות זמניות של האתר וזה אמור להסתדר עם הזמן. לפעמים שימוש בדפדפן אחר ייתן תוצאות טובות יותר.

העולה מכל הנ”ל – שניתן לשלוט על מהירות הגלישה. לבדוק ולשפר.