Site icon מקומונט לוד

עיצוב משרדי סטארט אפ

משרד. צילום: באדיבות pixabay

משרדי סטארט אפ לרוב מתחילים ביזם או במספר יזמים אשר מעלים רעיונות במגוון מקומות שאינם דווקא מסודרים כמשרדים. אך כאשר חברת סטארט אפ מתחילה לבנות את עצמה, היא זקוקה גם למשרד מסוגר ומאורגן, אשר מתאים לצרכים שלה.

עיצוב משרדי סטארט אפ דורש מן המעצב או המעצבת פנים למפות את הצרכים של המשרד: מה בדיוק המשרד צריך, איך הוא צריך להיות מתוכנן, ואיך כדאי לעצב אותו? ישנן 5 נקודות עיקריות אשר יכולות להדריך את המעצב בבואו לתכנון משרדי סטארט אפ, ונדון בהן במאמר זה.

צורת הישיבה במשרד סטארט אפ 

משרד. צילום באדיבות: pixabay

במשרדים רגילים, ישנם בדרך כלל חדרים פרטיים, או תאונים (“קיוביקלס”) אשר מיועדים לעבודות של כל אדם בפני עצמו. בחברות סטארט אפ, לעומת זאת, ישנם צרכים דינאמיים מאד, ולעיתים קרובות יש צורך בעבודת צוות של מספר עובדים בו זמנית. לכן, צורת הישיבה במשרדי סטארט אפ מתוכננת לעיתים קרובות כחלל אחד גדול, או לחילופין בחדרים המיועדים למספר עובדים בו זמנית. כאשר מעצבים משרדי סטארט אפ, מומלץ ליצור איזון בין עבודת הצוות לבין הצורך בפרטיות, וליצור, למשל, חדר ישיבות או חדר עבודה קטן, המיועד לעבודות פרטיות, לשיחות טלפון הדורשות ריכוז וכן הלאה.

רב תכליתיות

בחברות סטארט אפ, מומלץ להשקיע את המחשבה ואת היצירתיות במוצרים של החברה, ופחות בעיצוב ובתכנון של המשרד עצמו. לכן, כאשר מתכננים משרד סטארט אפ, ישנו יתרון לחללים רב תכליתיים. כך, למשל, חדר ישיבות יכול לשמש גם כחדר אוכל או כאזור מנוחה. המטבח של המשרד יכול להיות ממוקם לאורך מסדרון במשרד, מה שחוסך מקום ומאפשר לעובדים לאכול או להכין כוס קפה בדרך לחלק אחר של המשרד. תכנון נכון של שטחים רב תכליתיים גם חוסך הרבה במקום, וגם יוצר את האווירה המתאימה במשרד.

גמישות

מטבע הדברים, חברות סטארט אפ משנות בתכיפות גבוהה את דרכי העבודה שלהן ואת ההיקף של העבודה. לכן, כאשר מתכננים משרד סטארט אפ, חשוב לקחת בחשבון מלכתחילה את השינויים העתידיים הצפויים לחברה. מומלץ לתכנן מראש תוכניות עתידיות של הרחבת המשרד או שינוי ייעוד בחללים שונים שלו, למקרה שהמשרד יתרחב ויגדל. הגיוני לצפות שיהיו שינויי ייעוד בחדרים השונים במשרד עם התקדמות העבודה. לכן, מומלץ ליצור תכנון פנימי גמיש, אשר מאפשר שינויים במקרה הצורך, כמו גופי תאורה ניידים, שולחנות וכסאות עם גלגלים המאפשרים שינוי קל של המיקום שלהם, תעלות תקשורת שמאפשרות חיבור של טלפונים ומחשבים לאזורים שונים במשרד, וכן הלאה.

סביבה תומכת

בתחילת הדרך, עובדים בחברת סטארט אפ משקיעים בה את לבם ונשמתם, והמשרד הופך להיות בית שני לעובדים. העובדים נוטים להישאר במשרד במשך שעות רבות, ולעיתים אף לישון בו. לכן חשוב לתכנן וגם לעצב את המשרד בצורה ביתית ותומכת, ולאבזר אותו בכל הדרוש לאנשים שמבלים בו ימים ארוכים: פינת מנוחה ובילוי לעובדי המשרד, אפשרות של ספה נפתחת למקרה הצורך, וכן הלאה – הכל כדי שהעובדים יוכלו להרגיש בנוח במקום העבודה שלהם.

מיתוג

לאחר התכנון הבסיסי של המשרד, חשוב לדאוג גם לעיצוב ובעיקר למיתוג של המשרד. המיתוג של משרדי סטארט אפ אמור לשדר לעובדים את המסרים של החברה, את החזון שלה. המיתוג אמור להשליך על העובדים כמו גם על הלקוחות, על מנת להעביר את האווירה הנכונה ואת המסר המתאים, אשר מייחד את החברה ואת המוצרים שלה, ואשר יהפוך אותה לחברה מצליחה, מועילה ומתקדמת.