Site icon מקומונט לוד

עיריית לוד: ערוכים לפתיחת גני הילדים בעיר ביום ראשון

כך הודיע אתמול בערב, ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, בעקבות החלטת קבינט הקורונה לפתוח את המסגרות החינוכיות לגיל הרך – מגיל לידה ועד 6 החל מיום ראשון 18/10/2020. מסתמן: מוסדות החינוך בשכונות האדומות חב”ד וגני איילון ייפתחו ככל הנראה רק ביום שלישי, למעט חינוך מיוחד.

מעיריית לוד נמסר כי היא ערוכה לפתיחת גני הילדים ברחבי העיר, עם זאת במעונות היום תוטל על המפעילים האחריות לברר ולעדכן באשר ליכולתם לפתוח, שכן חלקם הודיעו כי נדרשים להם יום או יומיים נוספים לצורך היערכות לפתיחה.

אשר לשכונות חב”ד וגני איילון נמסר כי לצד נתונים על ירידה בשיעור הנדבקים בקורונה בלוד והפיכתה לעיר כתומה, התחלואה בשכונות אלה נותרה גבוהה מאוד והן מוגדרות “שכונות אדומות”, זאת לאחר שבוע מאומץ של העירייה, לרבות פתיחת 2 חמ”לים, בשיתוף פיקוד העורף ומשרד הבריאות.

“אני מבין שנושא פתיחת שנת הלימודים הוא רגיש, אולם המציאות כרגע בשכונת חב”ד וגני-איילון היא של תחלואה גבוהה, זהו מצב של פיקוח נפש ולכן אני שוקל את פתיחת מוסדות החינוך בשכונות אלה, במטרה לשמור על שלומם ובריאותם של ילדי העיר וצוותי החינוך” אמר רביבו.

הילדים, והוריהם, כבר משתגעים בבית. צילום: Pixabay

משמעות ההחלטה של ראש העיר, ככל ששכונות חב”ד וגני איילון יוותרו אדומות, היא שמעונות היום וגני-הילדים בשכונות חב”ד וגני איילון, לא ייפתחו ביום ראשון הקרוב. כמו כן, עובדי עירייה ועובדי חינוך לרבות מנהלים, מורים, גננות, סייעות, מלווים בהסעות ואנשי מנהלה הגרים בשכונות אלו, לא יעבדו במוסדות גם בשכונות אחרות.

לסיכום ציין ראש העיר: “במוצאי שבת נערוך בע”ה חשיבה מחודשת בהתאם לנתוני התחלואה שיגיעו עד אז, ובשעה 21:30 נפרסם את ההחלטה”.