Site icon מקומונט לוד

עיריית לוד עתרה לבג”ץ :”אשרו לנו להפחית היטלי פיתוח”

על רקע סירובו של משרד הפנים לאפשר לעיריית לוד להפחית את היטלי הבנייה המוטלים על יזמים בפרוייקטים של התחדשות עירונית פנתה העירייה לבג”ץ בבקשה כי יוציא צו על תנאי כנגד שר הפנים.

עיריית לוד יוצאת למאבק משפטי נגד משרד הפנים במטרה לקדם פרוייקטים עירוניים של התחדשות עירונית.השבוע הגיש משרד עו”ד עופר שפיר ושות’ המיצג את העירייה עתירה לבג”ץ בבקשה כי להוציא  צו על תנאי כנגד שר הפנים ולאפשר את הפחתת היטלי הפיתוח על פרוייקטים של התחדשות עירונית באמצעות שינוי חוק העזר העירוני.

יצויין כי בשנת 2014 אישרה מועצת העיר הנוכחית את תיקון חוק העזר העירוני באופן שיאפשר מתן הנחה של עד 50% עבור היטלי הפיתוח בפרוייקטים כגון אלו דלעיל אך משרד הפנים דחה את האישור.

פרוייקט בנייה חדש בשכונת רמת אלישיב.צילום:עמיעד טאוב

בעיריית לוד טוענים כי היזמים בפרוייקטים של תמ”א 38 והתחדשות עירונית לא מוכנים להיכנס ולבצע את העבודות גם בשל עלויות הפיתוח הגבוהות דבר שבא לידי ביטוי במספר אפסי של פרוייקטים להתחדשות עירונית בלוד ב17 השנים האחרונות.

מבחינה משפטית טוענת העירייה באמצעות עו”ד עופר שפיר כי הפחתת תשלומי חובה עירוניים נמצאת בסמכות הרשות המקומית.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, ציין בנוסף כי הוא רואה חובה לחזק ולשפר את מערך הבינוי והמגורים הקיים בלוד, ולייצר סביבות מגורים איכותיות ובטוחות יותר בשכונות הוותיקות במרכז העיר, באמצעות תמ”א 38, פרויקט שמטפל בבעיית ההתיישנות של מבנים ושכונות בעיר, במסגרתו יחוזקו מבנים קיימים במטרה לשפר את עמידותם בפני רעידות אדמה, ובמקביל ישופצו הבניינים חזותית, יתווספו קומות, יחידות דיור ומרפסות, ויורחבו יחידות דיור קיימות. “פרויקט חשוב ביותר העשוי אף להציל חיי אדם, לתת מענה למצוקת הדיור במרכז העיר ולשפר את איכות חיי התושבים לרווחת מאות ואלפי משפחות בעיר” אמר יאיר רביבו.