Site icon מקומונט לוד

עיריית לוד תרגלה בהצלחה היערכות לרעידת אדמה

במסגרת תרגיל העורף הלאומי “רעידת אדמה 2017” שנערך השבוע בכל הארץ, הופעלה עיריית לוד  ותרגלה בהצלחה רבה את היערכותה ומוכנותה באירוע רעידת אדמה.
המטרה, שיפור המוכנות והכשירות של העירייה לטפל בתרחישים שונים העשויים להתרחש כתוצאה מנזקי רעידת אדמה, בחינת הערכות המכלולים למעבר משגרה לחרום, בחינת נהלי ההפעלה (מרכז ההפעלה, מוקד עירוני, חפ”ק, מטה משימתי) של גורמי מל”ח בעירייה והידוק שיתופי הפעולה בין מנהלי המכלולים, היקל”ר (יחידת קישור לרשויות של פיקוד העורף), משרדי הממשלה, משטרת ישראל, מד”א וכיבוי אש בטיפול באירועים ובניהול שגרת החירום העירונית.

היערכות בשטח ההרס במסגרת תרגיל החרום.צילום באידבות: דוברות עיריית לוד

העירייה תרגלה אתר הרס (מבנה שה”ל לשעבר) ופגיעה קשה בתשתיות, אספקת מזון ומים, פריסת תשתיות תקשורת, הקמת מרכזי קליטה לטיפול במפונים ועוד.
לקראת התרגיל נערכו כל מנהלי המכלולים בחרום לעדכן נהלים עבודה במעבר משגרה לחרום, תיקי תכנון ו”תוכניות מגירה”, וכן להכין את העובדים שבאחריותם לייעודם בחרום מבחינת כ”א היודע ומבין את תפקידו בחירום כמענה לאירוע רעידת אדמה.
במסגרת התרגיל נבנתה תמונת מצב עירונית עדכנית, וכן הוצגו פתרונות ודרכי פעולה של כל מנהלי המכלולים להתמודדות עם התרחישים השונים, לרבות איתור פערים ובעיות והטיפול בהם.
את התרגיל הוביל מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס. כבקר התרגיל שימש סא”ל ארז יער, מפקד היקל”ר (יחידת קישור לרשויות). את הנחיות התרגיל הפיץ משה ויינשטוק, סגן מנהל אגף הביטחון ומנהל מח’ שירותי החרום בעיריית לוד אשר זכה לשבחים על אופן ניהול התרגיל.
סא”ל ארז יער, מפקד היקל”ר, ציין כי נוכח התרגילים הקודמים שבוצעו בלוד , הרי שפיקוד העורף רואה בלוד רשות חזקה שערוכה לחירום, יודעים לדבר אחד עם השני בתוך המכלולים, לשתף הפעולה וניכרת שליטה בחומר.
מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס ציין בדבריו כי הניסיון המצטבר בהתמודדות עם רעידות אדמה הרסניות בעולם, מלמד כי הפעולות הננקטות בראש ובראשונה ע”י העירייה בסיוע אזרחים ומתנדבים, לפני, בעת ואחרי רעידת אדמה, הן בעלות ההשפעה הגדולה ביותר על צמצום מספר האבדות בנפש וברכוש. “התרשמתי מרמת המוכנות של מנהלי המכלולים אשר יודעים היטב את תפקידם באירוע חירום וכי העירייה יודעת לתת את המענים הנדרשים, בתקווה שלא נזדקק” אמר המנכ”ל.