Site icon מקומונט לוד

עמודים גמישים – מה הם ומה השימושים בהם?

התפקיד העיקרי של עמודים גמישים הוא בשורה התחתונה למנוע אסון. ישנם מספר רב של שימושים בעמודים גמישים ובהמשך המאמר אנחנו נדבר עליהם. אבל בואו נתחיל מלהבין  – מהם בכלל עמודים גמישים?

עמוד גמיש או בשמו הפחות רשמי “נחום תקום” הוא עמוד העשוי מחומר פלסטיק גמיש, פוליאוריטן,אשר מקנה לו עמידות בפני דריסה או פגיעה. במידה ורכב ידרוס את העמוד, העמוד פשוט יחזור למקומו ולמצבו בלי שבר או נזק משמעותי. כמובן שהם גם עמידים בפני כל תנאי מזג האוויר. רוב העמודים הגמישים בצבע כתום עם מחזירי אור מה שגורם להם להיראות ממרחק ובחושך. כמובן שיש גם צבעים אחרים לעמודים אבל כולם יגיעו עם מחזירי אור. בנוסף ישנם עמודים גמישים עם תבריג אינטגרלי שמאפשר להבריג עליהם אביזרים נוספים כגון נצנצים סולאריים שרשרת פלסטיק או שילוט מודולארי.

מהם השימושים לעמודים גמישים?

לעמודים גמישים מספר רב של שימושים. נתחיל בשימוש הראשון והוא סימון ותיחום אזור. ניתן להציב עמודים גמישים באזורים בהם אסורה כניסה, מעבר או חניית רכבים.  בפעולה זו אנחנו תוחמים את “האזור האסור” כך שהנהג יבין שאסור הכניסה למתחם. עוד דוגמא לסימון אזור בעזרת עמודים גמישים הוא סימון חניית אופנועים. על מנת לא לאפשר לכלי רכב בעל ארבעה גלגלים להחנות בחניה ששמורה לאופנועים בלבד יש לחסום את הכניסה למכוניות. ניתן לעשות זאת עם עמודי חסימה קשיחים או עמודים גמישים. היתרון בעמוד גמיש במקרה זה, הוא שבמידה ורוכב האופנוע יפגע בעמוד גמיש עם רגליו החשופות לא יקרה לו דבר, בניגוד לפגיעה בעמוד קשיח שתוכל לפצוע אותו.

צילום: ארבל שטראוס

שימוש נוסף לעמודים גמישים הוא הפרדת נתיבים. מכיוון ומפריד נתיבים הוא מוצר נמוך שלא תמיד בולט בעין, ניתן להוסיף לו עמוד גמיש מה שמקנה לו גובה וכך הוא יבלוט למרחק. לדוגמא הפרדה של נתיב לרוכבי אופניים. סימון של נתיב זה בעזרת עמודים גמישים תאפשר לנהג לשים לב לשביל האופניים ממרחק, בחושך ובכל תנאי מזג האוויר. הפרדה כזו היא חשובה מאוד ויכולה למנוע פגיעה ברוכבי האופניים. על אותו עקרון ניתן גם להשתמש בעמודים הגמישים לסימון נתיב להולכי רגל.

שימוש אחרון שנספר עליו במאמר זה הוא הפרדה בין תאי חניה בחניון. בכך נרוויח גם תיחום חנייה בולט יותר לעין בניגוד לסימון בצבע על האספלט וגם סוג של מעצור פגיעה ברכב על ידי רכב אחר בעת הכניסה לתא החניה, או פתיחת דלת הרכב.

למידע נוסף על עמודים גמישים https://www.asprod.co.il/product-category/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%9D/